مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت:با تلاش نیروی های حراست این شرکت و تغییر در شبکه برق ، سرقت تجهیزات و سیم های مسی نسبت به سال گذشته در این استان کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ 12 October 2021

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت:با تلاش نیروی های حراست این شرکت و تغییر در شبکه برق ، سرقت تجهیزات و سیم های مسی نسبت به سال گذشته در این استان کاهش داشته است.

علی خدری با بیان اینکه سارقان تابلوها، تاسیسات، فیوز و ترانسفورماتورها را هم در جاهای دور از دسترس سرقت می‌کنند ، اظهار داشت : با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و افزایش قیمت سیم، این جذابیت برای سارقان ایجاد شده است ، به همین دلیل نگهداری و حفاظت از تاسیسات برق به شیوه های سنتی و قدیمی پاسخگو نیست.

وی ادامه داد : نگهداری از ۳۳ هزار کیلومتر شبکه در یک پهنه ۶۰ هزار کیلومتر مربعی در ۹۵ شهر و شهرستان و سه هزار و ۶۰۰ روستای برق‌دار با حفاظت فیزیکی نیروی انسانی به تنهایی امکان پذیر نیست و قطعاً نیاز است که از روش‌های نوین و ابتکارات فناوری استفاده شود تا بتوانیم این پدیده را کنترل کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تاکید بر اینکه بعد مالی و ریالی سرقت تجهیزات برق کوچکترین عوارض آن است، گفت: سرقت باعث بی برقی تعداد زیادی از مشترکان می‌شود و تبعات اجتماعی و سیاسی و یک نارضایتی پنهان به دنبال دارد که برطرف کردن آن سخت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : سرقت‌ها به صورت روزانه در خوزستان اتفاق می‌افتد اما تلاش نیروهای این شرکت ثابت کرد که علی‌رغم همه محدودیت‌ها و کمبودها با هماهنگی ، اقدام و همراهی نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، پایگاه های مقاومت بسیج و سپاه که به موضوع سرقت ورود کردند، می توان به نتایج خوبی دست یافت.

دستگیری ۲۰۰ سارق تجهیزات برق در سال ۱۴۰۰

خدری با بیان این که عمده سرقت‌ها طی امسال در شهرستان‌های شوش، اندیمشک، خرمشهر و بهبهان بوده افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۷۶ نفر سارق مسلح و پنج ماه نخست ۱۴۰۰ نیز ۲۰۰ سارق که عمدتا مسلح بودند با همراهی دستگاه قضایی دستگیر شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به پلمب ۱۱ ضایعات فروش متخلف افزود : ۲۰۰ ضایعات فروشی با همکاری پلیس امنیت اقتصادی مورد بازدید قرار گرفتند که هشت تن سیم مسی شناسایی، کشف و به انبارهای شرکت بازگردانده شد.

وی با اشاره به میزان سرقت در هر ماه در کل کشور، گفت: در هر ماه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت سرقت در حوزه برق کشور بدون احتساب هزینه های پنهان، اتفاق می افتاد که امروز این رقم به زیر ۲۰ میلیارد خسارت کاهش پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان سال به یک سوم کاهش یابد.

خدری با اشاره به تبعات سرقت از تاسیسات برق خاطر نشان کرد : اعمال خاموشی ها ، خسارت وارد شده به لوازم خانگی مشترکان ، تاخیر بیمه در پرداخت خسارت و غرامت به آسیب دیدگان ، گرمای بی سابقه و نیاز به لوازم سرمایشی و دوندگی مردم برای پیگیری خسارت وارد شده از جمله تبعاتی است که سرقت سیم و تجهیزات شبکه برق به دنبال دارد.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار