مدیر بازرگانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:هنوز جزییات مجوز صادرات دام غیرمولد سبک به استان ابلاغ نشده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹ 12 October 2021

مدیر بازرگانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:هنوز جزییات مجوز صادرات دام غیرمولد سبک به استان ابلاغ نشده است.

محمد نژادزاده  افزود: به محض تعیین راهکارهای اجرایی آن نسبت به صدور مجوز به تشکل ها، اتحادیه های دامداران و بخش خصوصی با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان اقدام خواهد کرد.
وی گفت:بر اساس مصوبه اخیر شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی صادرات دام سبک غیرمولد با سقف تعیین و یک گمرک واحد انجام خواهد شد.
بر اساس مصوبه ۱۲مهرماه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات کشاورزی ، به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی ، شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان مجری مجاز است با مباشرت اتحادیه ها و بخش خصوصی در سقف مشخص با لحاظ تعادل قیمت بین تولید مصرف نسبت به صادرات دام زنده غیرمولد از یک گمرک مشخص اقدام کند.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت:پس از دریافت ابلاغ شرکت متبوع و اعلام سقف صادرات دام زنده توسط معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ، نسبت به صدور مجوز صادرات توسط شرکت پشتیبانی امور دام و دامپزشکی استان اقدام خواهد شد.
حمید بدوی افزود: ظرف روزهای آینده جزییات و سقف تعیین شده برای صادرات دام هر استان اعلام خواهد شد و پس از آن مراحل اجرایی صادرات دام آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش دام خوزستان ظرفیت صادرات دام سبک مازاد را دارد ادامه داد:پیش از این صادرات دام سبک و سنگین ممنوع بوده است ولی با مصوبه اخیر مسیر صادرات محدود دام غیرمولد هموار شده است.
به گزارش ایرنا در ماه‌های اخیر به دلیل شدت خشکسالی و کمبود آب و احتمال تلفات دام ، بخشی از دام موجود استان به صورت قاچاق از خوزستان خارج شده است.
صدور اخیر مجوز صادرات دام غیرمولد به صورت محدود ، از قاچاق دام تا حدود زیادی جلوگیری خواهد کرد.
در سال های گذشته صادرات قانونی دام زنده سبک از طریق بنادر شادگان ، آبادان و چوئبده به کشورهای حوزه خلیج فارس و صادرات دام سنگین به عراق از مرز شلمچه انجام می‌شد.

بر اساس اعلام دامپزشکی خوزستان ، حدود ۴۵۰هزار راس دام سنگین و ۳.۵میلیون راس دام سبک در استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار