مدیرعامل هلال احمر خوزستان:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مناطق زلزله شهرستان اندیکا و ایذه نیاز به آنتن دهی شبکه های ارتباطی ، تامین آب شرب مناسب و مسیر تردد دارند.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 14 October 2021

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مناطق زلزله شهرستان اندیکا و ایذه نیاز به آنتن دهی شبکه های ارتباطی ، تامین آب شرب مناسب و مسیر تردد دارند.

دکتر علی خدادادی پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: باید شرایط زندگی در مناطق زلزله زده اندیکا را برای عشایری که در حال برگشت به این مناطق هستند فراهم کنیم.

وی گفت: هماهنگی لازم با بخشداری و فرمانداری این شهرستان برای فراهم سازی شرایط زندگی در مناطق زلزله زده اندیکا انجام گرفته است.

دکتر خدادادی ادامه داد: با توجه به کم برخوردار بودن این منطقه جمعیت هلال احمر در بحث توانمند سازی و محرومیت زدایی این منطقه نیز ورود کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه خانه های هلال در کمک رسانی و توزیع اقلام مورد نیاز و امدادی تاثیر گذار هستند ادامه داد: در نظر داریم تا خانه های هلال را در این منطقه محروم و سایر شهرستان های محروم توسعه دهیم تا در پوشش کم رسانی عملکرد بهتری را داشته باشیم، همچنین خانه های هلال در زمینه آموزش مردم در شرایط بحرانی نیز ورود می کنند.

وی گفت: با توجه به سرد شدن هوا تامین لوازم گرمایشی و سوخت برای زلزله زدگان شهرستان اندیکا در اولیت کمک رسانی قرار گرفته است.

دکتر خدادادی با اشاره به تخریب مکان های نگهداری دام ها در این شهرستان افزود: بازسازی مکان های نگهداری احشام و تامین غذا و علوفه برای آن ها از دیگر نیازمندی های مردم زلزله زده اندیکا است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار داشت: باید ساز و کاری فراهم شود تا امکان کمک رسانی خیران در زمان وقوع بحران در کمترین زمان ممکن وجود داشته باشد.

وی گفت: به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال درشهرستان اندیکا به ویژه در مکان هایی که دچار تخریب شده اند به مدیر کل میراث فرهنگی استان پیشنهاد دادیم تا فضاهای گردشگری ایجاد کنند.

دکتر خدادادی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما وآغاز بارش برف و باران باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا هر چه زودتر سرپناهی برای خانواده های آسیب دیده از زلزله فراهم کنیم.

طی ۱۰ روز اخیر در شهرستان اندیکا ۱۰ زمین لرزه با مرکزیت منطقه قلعه خواجه رخ داده است.

طبق اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان تا کنون به بیش از چهار هزار نفر آسیب دیده از زلزله شهرستان اندیکا امدادرسانی شده است.

به گفته سازمان نوسازی مدارس خوزستان ۵۰ مدرسه در این شهرستان نیز بر اثر زلزله دچار آسیب شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار