معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: به‌کارگیری نیروهای بومی به‌خصوص جوانان ماهشهری در پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ضروری است.
کد خبر: ۱۰۰۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ 15 October 2021

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: به‌کارگیری نیروهای بومی به‌خصوص جوانان ماهشهری در پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ضروری است.

محسن رضایی ظهر امروز ضمن بازدید از پتروشیمی مارون با اشاره به اینکه شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر ارزی آوری خوبی را به‌خصوص در زمان تحریم برای کشور داشتند و کمک بزرگی برای کشور به‌حساب می آیند، بیان کرد: در این منطقه سالانه ۲۶ میلیون تن انواع محصولات بالادست و میانی پتروشیمی تولید می‌شود که ۵۰ درصد آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود و ۵۰ درصد دیگر این تولیدات، برابر با فرایندهای تعریف شده به مصرف داخلی و واحدهای تولیدی پایین‌دست اختصاص می‌یابد.

رضایی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ظرفیت مناسبی برای توسعه و جذب سرمایه‌گذاری دارد، تصریح کرد: محل استقرار این منطقه بسیار خوب است و دسترسی لازم پتروشیمی‌ها به آب، دریا و صادرات نیز یک امتیاز ویژه است و باید از این شرایط به‌خوبی برای توسعه این صنعت در کشور بهره برد.

وی همچنین گفت: گاز و خوراک مورد نیاز واحدهای تولیدی در منطقه ویژه پتروشیمی به‌خوبی در دسترس است و این مسئله نیز به‌عنوان یک زیرساخت اساسی محسوب می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اظهار کرد: دولت قصد دارد که فعالیت‌های پتروشیمی را توسعه دهد ولی این کار در این منطقه با موانعی مواجه شده ولی دولت تذکرات لازم را در این خصوص انجام داده تا موانع لازم به‌خصوص در زمینه توجه به صنایع پائین‌دستی پتروشیمی که نیاز کشور را به برخی کالاها مرتفع می‌کند، برطرف کند.

رضایی همچنین خطاب به پتروشیمی‌های مستقر در معاونت اقتصادی رئیس‌جمهوری گفت: جذب نیروهای بومی در این شرکت‌ها ضرورتی جدی است و باید با آموزش‌های لازم و زمینه جذب حداکثری جوانان در منطقه فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار