مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت:مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه ای در استان حداکثر در مدت سه روز صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 17 October 2021

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت:مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه ای در استان حداکثر در مدت سه روز صادر می‌شود.

 عبدالنبی سواعدی افزود: صدور مجوز سه روزه آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد در راستای اجرای سیاست های جدید دولت و مصوبه شورای عالی اداری و پس از تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تسهیل مراحل کسب و کار در کشور صورت گرفته است.
وی اظهار داشت:صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای افراد واجد شرایط حداکثر در یک فرایند سه روز کاری انجام خواهد شد و در صورت اطاله بررسی، سامانه به صورت خودکار پس از روز سوم مجوز را صادر خواهد کرد.
سواعدی افزود:در گذشته فرآیند صدور موافقت اصولی تاسیس آموزشگاه آزاد حدود چهار ماه به طول می انجامید که با دستور العمل جدید این فرآیند به سه روز کاهش یافته است.
وی گفت:به منظور رشد و اعتلای فرهنگ کار و مهارت آموزی و اجرای سیاست اصل ۴۴قانون اساسی از سرمایه گذاران مهارتی برای توسعه مهارت آموزی متناسب با بازار کار در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی دعوت به همکاری می شود.
متقاضیان راه اندازی آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اداره موسسات کارآموزی آزاد اداره کل و یا مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد در خوزستان تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا به صورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند.
بر اساس اعلام اداره کل فنی وحرفه‌ای خوزستان ۹۰درصد افراد بیکار در این استان فاقد مهارت‌های فنی و تخصصی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار