با حضور مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی برگزار شد
نشست تخصصی کمیته فنی فولاد متناظر سازمان بین المللی ISO (TC17) با حضور مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و هیات همراه و به ریاست محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ 19 November 2021

نشست تخصصی کمیته فنی فولاد متناظر سازمان بین المللی ISO (TC17) با حضور مدیرکل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و هیات همراه و به ریاست محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، نشست یادشده با حضور امیر حسین کلورزی مدیر بازرسی جوش و تست های غیرمخرب فولاد خوزستان و گروهی ۱۵ نفره از سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان استاندارد خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت فولاد مبارکه به سرپرستی رضا قیصی پور رییس سازمان ملی استاندارد خوزستان، روز چهارشنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۰ در سالن کنفرانس مهمانسرای نور مجتمع دویست دستگاه انجام شد.

در سازمان جهانی استاندارد کمیته های فنی، گروه های فنی Technical Committees هستند که در زمینه های خاص مسئولیت برنامه‌ریزی و پایش استانداردها را بر عهده دارند. کمیته فنی فولاد ISO TC17 از سال ۱۹۴۷ میلادی مقارن با ۱۳۲۶ شمسی با هدف استانداردسازی در حوزه‌ی "فولاد ریخته شده، کار شده و شکل داده شده به روش سرد و نیز شامل شرایط فنی تحویل لوله­‌های فولادی برای مقاصد تحت فشار" در سازمان ISO تاسیس شده و هم اکنون دبیرخانه آن در کشور ژاپن مستقر است.

محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت شرکت فولاد خوزستان و نایب رییس کمیته فنی متناظر فولاد TC17 در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت: ایران در TC17 عضو فعال است و به‌ عنوان یکی از اعضای اصلی سازمان جهانی استانداردسازی این فرصت را در اختیار دارد تا با اتکا بر توان علمی و فنی اندیشمندان و متخصصان، با ارائه نقطه نظرات کاربردی و نیز با رویکرد شناساندن توانمندی‌های خود به جامعه جهانی و دفاع از منافع و مصالح ملی در این عرصه به طور موثری نقش آفرینی نماید.

وی افزود: ایران در حوزه فولاد در قالب کمیته فنی TC17 درخشش قابل توجهی داشته و با وجود محدودیت‌های فراوان، در خصوص تدوین و بازنگری استانداردهای بین­ المللی (فعال‌تر از کشورهای پیشرفته صنعتی) مشارکت نموده است. این کمیته به مدت ۸ سال به عنوان کمیته برتر توسط سازمان ملی استاندارد برگزیده شده است.

اکابر در پایان سخنان خود افزود: در این نشست ضمن ارائه طرح های تحولی به مدیر کل دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، مقرر گردید، دستاوردهای کمیته جهت توسعه در حوزه های مختلف جمع بندی و به شیوه مناسب تجربیات آن با همکاری و مشارکت سازمان ملی استاندارد ایران و سایر متخصصین به سایر کمیته های فنی متناظر منتقل شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، پیش از جلسه یاد شده، اعضا از سایت صنعتی و خطوط تولید شرکت فولاد خوزستان بازدید کردند.

برچسب ها: فولاد خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار