نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم مقابله با زمین خواران در این شهر گفت: افراد فاسدی در برخی دستگاه ها وجود دارند که اطلاعاتی را در خصوص زمین های شهر به زمین خواران می دهند.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 19 November 2021

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد جمعه در نشست بررسی مشکل‌های منطقه ملاشیه با حضور مسئولان شهری و استانی، یکی از عوامل گسترش حاشیه نشینی در اهواز را زمین خواری دانست و گفت: این ارائه اطلاعات در خصوص زمین های شهری به زمین خواران باعث شده که به واسطه آن شاهد گسترش معضل حاشیه نشینی در شهر اهواز باشیم. باید با تعریف حائل و کمربندی میان حوزه شهر و حاشیه آن دست زمین خواران را کوتاه کرد.

امام جمعه اهواز بر استفاده از تمام توان موجود برای حل مشکل های اهواز به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار این شهر از جمله ملاشیه تاکید کرد و ادامه داد: باید با تعریف حائل و کمربندی میان حوزه شهر و حاشیه آن دست زمین خواران را کوتاه کرد.

حجت الاسلام موسوی فرد تشکیل قرارگاه ملاشیه با مدیریت شهرداری را خواستار شد و ادامه داد: تکمیل شبکه فاضلاب، آسفالت، شبکه روشنایی، جاده های مواصلاتی، امکانات فرهنگی ورزشی، بازارچه های محلی، مدارس، ساماندهی معابر و اسناد اراضی و تکمیل زیرساخت های منطقه، از جمله

مشکل این منطقه است که باید در دستور کار این قرارگاه قرار گیرد.

امام جمعه اهواز همچنین ضمن تاکید بر تجمیع تمام ظرفیت‌های موجود در ایام آبگرفتگی پیش رو، افزود: باید تمام ظرفیت‌ها را با ایجاد نظام مدیریت یکپارچه به میان آورد تا عقب افتادگی و انباشت مشکل موجود در اهواز با سرعت و هماهنگی میان همه دستگاه ها برطرف شود.

وی با تاکید بر لزوم الو گیری از دفاع مقدس و کار جهادی و شبانه روزی برای حل مشکل مردم گفت: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس همکاری میان ارتش و سپاه و تمام ظرفیت های موجود پیروزی های بزرگی را رقم زد، در مدیریت شهری نیز باید همه دستگاه ها به کمک شهرداری بیایند و برای حل مشکلات همیت و همکاری داشته باشند.

شهردار: وضعیت ۲۳ محله کم برخوردار اهواز بهبود می یابد

شهردار اهواز نیز در این نشست با تاکید بر لزوم همگرایی و همکاری میان تمام دستگاه ها گفت: با هماهنگی و در یک برنامه زمانی حداکثر چهار ساله می‌توان شرایط ۲۳ محله کم برخوردار اهواز را بهبود بخشید.

رضا امینی با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت آیت الله رئیسی به خوزستان گفت: انتصاب ۲ معاون اصلی اقتصادی رئیس جمهور از فرزندان خوزستان ظرفیت است که باید از آن بهره مناسب را برای حل مشکل های انباشته شده کرد.

امینی تجمیع امکانات و هماهنگی میان بخش های مختلف را لازمه حرکت صحیح در حل مشکل اهواز دانست و افزود: در همه دوره‌ها عزم و اراده اولیه برای رفع مشکل وجود داشته و همواره قدم‌های اولیه برای برنامه ریزی برداشته می‌شد ولی به دلایل مختلف این برنامه ها به ثمر نرسیده است.

وی دلیل بیان مشکلات موجود را نشان دادن عمق این مشکل‌ها دانست و تصریح کرد: از من انتقاد می‌شود که چرا از مشکلات می‌گویید ولی قصد دارم که عمق مشکلات را مسئولین برسانم تا راه حلی برای رفع مشکلات پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: باید حس تعلق اجتماعی و حس دوشت داشتن محل زندگی در مردم ایجاد شود و ساختن چنین فضای بر عهده شورای شهر و شهرداری است.

در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران استانی و شهری از جمله فرمانده سپاه ولی حضرت عصر(عج)،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، شهردار و همچنین رئیس و اعضای شورای شهر اهواز برگزار شد، مشکل منطقه ملاشیه تشریح و هدف گذاری هایی برای حل آنها صورت گرفت.

ملاشیه محله‌ای در جنوب غربی اهواز و در حاشیه جاده اهواز - خرمشهر واقع است ،این محله کم برخوردار از مناطق پرجمعیت اهواز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار