استاندار خوزستان گفت:منابع آب استان خوزستان به شدت کاهش یافته و به هیچ وجه در شرایط مناسب آبی قرار نداریم.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ 20 November 2021

استاندار خوزستان گفت:منابع آب استان خوزستان به شدت کاهش یافته و به هیچ وجه در شرایط مناسب آبی قرار نداریم.

صادق خلیلیان بیان کرد: وضعیت استان خوزستان امسال به دلیل خشکسالی خوب نبوده است و بخشی از شهرهای استان از آب شیرین‌کن برای آب آشامیدنی استفاده می‌کنند.

وی افزود: در بخش های شمالی خوزستان با وجود سدهای بزرگ، آب آشامیدنی برخی روستاها دچار مشکل شده و آبرسانی به آنها از طریق تانکر انجام‌ می‌شود.

تراز منفی سدهای خوزستان و موفق نشدن کشاورزان به کشت زمین خود

استاندار خوزستان تاکید کرد: شرایط خوبی در خوزستان به لحاظ منابع آبی نداریم؛ تراز سدهای استان منفی شده و بخش عمده کشاورزان خوزستان از تابستان تاکنون موفق به کشت زمین خود نشده‌اند.

وی افزود: برای کشت‌های چغندر و کلزا به خاطر شرایط آبی در مهر و آبان ممنوعیت کشت اعلام کردیم به این‌امید که با بارندگی‌های جدید در آذر امسال بتوانیم کشت گندم را در خوزستان داشته باشیم.

خلیلیان ادامه داد: در عین حال اقداماتی نیز در خوزستان انجام و تلاش شده است به سمتی حرکت کنیم تا با استفاده از روش های نوین آبیاری در مصرف آب صرفه جویی شود.
تابستان امسال خوزستان با تنش آبی و خشکسالی روبه رو شد و علاوه بر ایجاد مشکل در تامین آب شرب برخی نقاط استان، کشاورزان و دامداران زیادی در پایین دست رودخانه‌ها به ویژه در حوضه رودخانه کرخه دچار ضرر و زیان شدند. کمبود شدید آب در خوزستان ناشی از خشکسالی و کمی آورد سدهای استان، علاوه بر افزایش شوری آب رودخانه ها در پایین دست، کشت پاییزه کشاورزان خوزستانی را که تامین کننده عمده محصولات کشاورزی در کشور هستند را نیز با مشکل جدی روبه رو کرده است به طوری که با گذشت ۲ ماه از پاییز هنوز زمین آنها به دلیل کمبود آب به زیر کشت نرفته است.

برچسب ها: صادق خلیلیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار