رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد بیماران کرونایی در چند روز گذشته در شهرستان‌های ماهشهر، شادگان و دشت‌آزادگان افزایش داشته که لازم است طرح شهید سلیمانی، بیماریابی و رهگیری با سرعت بیشتری در این مناطق انجام شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ 20 November 2021

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد بیماران کرونایی در چند روز گذشته در شهرستان‌های ماهشهر، شادگان و دشت‌آزادگان افزایش داشته که لازم است طرح شهید سلیمانی، بیماریابی و رهگیری با سرعت بیشتری در این مناطق انجام شود.

دکتر فرهاد ابول نژادیان در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران بیان کرد: موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان در هفته منتهی به ۲۸ آبان نسبت به هفته پیش از آن ۲۵.۸ درصد کاهش داشته و موارد بستری نیز هفت درصد و موارد فوت ۳۴.۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: هم اکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال جامعه هدف زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی بهبهان، حداقل یک دُز واکسن را تزریق کرده‌اند؛ دانشکده شوشتر ۸۱ درصد، و دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز ۷۸.۲ درصد، دزفول ۷۷ درصد و آبادان ۶۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال زیرپوشش خود را واکسینه کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: متوسط پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۸ سال خوزستان ۷۷.۷ دز اول و ۵۷ درصد دز دوم است در حالی که میانگین کشوری دز اول ۸۲ درصد است؛ همچنین میانگین واکسیناسیون در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان ۷۳ درصد دز اول و ۴۰ درصد دز دوم است.

وی افزود: متوسط پوشش واکسیناسیون نوبت دوم بالای ۱۲ سال در دهدز، بهبهان، شرق اهواز، و غرب اهواز به ترتیب ۷۶.۶، ۷۳، ۶۶.۹ و ۵۶ درصد است در حالی که این میزان در شادگان ۱۷.۸ است.

ابول نژادیان ادامه داد: هفته گذشته ۹ شهر خوزستان پوشش واکسیناسیون بالای ۸۰ درصد داشتند که اکنون این تعداد به ۱۳ شهر افزایش یافته است.همچنین تعداد شهرهای بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون نیز از هشت به پنج شهر کاهش یافته است اما پوشش واکسیناسیون ۶۰ تا ۷۰ درصد از هشت شهر به ۹ شهر افزایش یافته و ۲ شهر استان زیر ۶۰ درصد جمعیت خود را واکسینه کردند همچنین میزان واکسیناسیون شهرهای بهبهان، اهواز، دهدز و آقاجاری از متوسط کشور بالاتر است.

وی بیان کرد: در هفته گذشته سرعت واکسیناسیون در لالی و شرق اهواز بیش از بقیه نقاط خوزستان بود همچنین امیدیه و کرخه بیشترین واکسیناسیون دانش آموزی و دهدز و اندیکا کمترین رقم را داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به طور متوسط ۲۱ درصد افرادی که دز اول واکسن خود را دریافت کردند نسبت به تزریق دز دوم خود اقدام نکرده اند. در شوشتر ۵۳ درصد افراد هنوز نوبت دوم واکسنشان را دریافت نکرده‌اند؛ همچنین این میزان در آغاجاری، شادگان و بهبهان به ترتیب ۴۸، ۴۶ و ۳۷ درصد است.

وی افزود: در هفته جاری علاوه بر تسریع روند واکسیناسیون دانش‌آموزی لازم است فراخوان فوری برای موارد تاخیری نوبت دوم واکسیناسیون انجام شود؛ همچنین تشکیل تیم تخصصی مشاوره در سطح مراکز جامع سلامت و ستاد مراکز بهداشت شهرستان ها، تشکیل قرارگاه فرهنگی-تبیینی واکسیناسیون کرونا و ابلاغ برنامه های قرارگاه فرهنگی به شهرهای با پوشش زیر ۷۵ درصد مدنظر قرار گیرد.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه شهرستان اهواز پس از ۲ سال آبی کرونایی شد گفت: مردم نباید از تزریق واکسن کرونا ترس داشته باشند زیرا ابتدا بررسی علمی در خصوص واکسن انجام خواهد شد و سپس به مردم تزریق می شود.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان زرد و ۲۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار