کد خبر: ۱۰۱۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 23 November 2021

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون خوزستان سه درصد از متوسط کشوری پایین‌تر بوده لذا از مردم درخواست می‌شود که نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان بیان کرد: اکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در خوزستان ۷۷ درصد، نوبت دوم ۵۵ درصد و نوبت سوم ۰.۳ درصد است که این آمار در نوبت دوم و سوم باید افزایش یابد.

وی افزود: تاکنون بیش از پنج میلیون دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۴ هزار دز اول و حدود ۲ میلیون نیز هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اکنون متوسط سرعت واکسیناسیون در کشور ۰.۶ تا ۰.۷ درصد اما در خوزستان ۰.۳ تا ۰.۴ درصد است که این موضوع به دلیل پوشش پایین واکسیناسیون در برخی از شهرستان‌های خوزستان مانند حمیدیه، کارون و شادگان بوده و لازم است سرعت تزریق واکسن در این مناطق بالا برود.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد اساتید و کارکنان حوزه‌های علمیه کشور دز اول و ۶۴ درصد هر ۲ دز را تزریق کردند افزود: همچنین ۸۵ درصد اساتید دانشگاه‌های دولتی یک دز و ۷۰ درصد ۲ دز را دریافت کرده‌اند؛ ۹۲ درصد اساتید دانشگاه آزاد در خوزستان نیز، یک دز و ۸۳ درصد آنها هر ۲ دز را دریافت کرده‌اند.

علوی گفت: ۶۸ درصد طلاب نیز یک دز و ۵۱ درصد ۲ دز را دریافت کرده‌اند که بسیار پایین است؛ همچنین پوشش ۲ دز واکسن در دانشجویان دانشگاه های آزاد راضی کننده نیست. پوشش واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در دز اول ۸۲ درصد و در دز دوم ۶۶ درصد، و نیز پوشش نوبت اول واکسن دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ۹۲ درصد و در دوز دوم ۸۶ درصد است.

وی ادامه داد: در حالی از موج بعدی بیماری مصون خواهیم ماند که هوشیارانه عمل کنیم. آمار کرونا در کشورهای همسایه ایران غیر از ترکیه، افزایشی بوده بنابراین از شکل‌گیری موج جدید در اروپا و افزایش میزان مرگ و میر، نگران هستیم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: معمولا زمانی که موج بیماری آغاز می‌شود به تدریج به جاهای دیگر منتقل می‌شود بنابراین باید آمادگی لازم را داشته باشیم که این موج گریبان‌گیر ما نشود همچنین در این راستا باید اقدامات بازدارنده خوبی انجام شود.

وی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی را در شرایط کنونی لازم دانست و افزود: با انجام دقیق این کار می‌توان بیماری را کنترل کرد. پیش از این، همه اپیدمیولوژیست‌ها پیش‌بینی کرده بودند که در آبان‌ موج بیماری شکل می گیرد اما این اتفاق رخ نداد هر چند موج جدیدی در اروپا آغاز شده و باید مراقب بود.

علوی بیان کرد: زمانی خیال ما از بابت واکسیناسیون راحت است که ۸۵ درصد جمعیت هدف خوزستان هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده باشند لذا باید سرعت کار را بالا ببریم.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار