کد خبر: ۱۰۱۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 24 November 2021

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی از یک واحد مسکونی در اهواز کشف و جمع‌آوری شد.

مهرداد فارسی مدان چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شناسایی عوامل استخراج رمز ارز غیرمجاز و تحویل آنها به مقام قضایی افزود: تعداد ۱۶ دستگاه ماینر S۹، S۱۱ در منطقه کوی سادات اهواز که از برق غیرمجاز استفاده می‌کردند کشف و جمع آوری شد.

وی با اشاره به کشف و جمع‌آوری این تعداد دستگاه ماینر با همکاری کلانتری ۱۹ کلانشهر اهواز گفت: هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلو وات ساعت، معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که فشار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم می‌کند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

به گزارش ایرنا هفته گذشته تعداد ۲۲ دستگاه ماینر در منطقه لشگرآباد اهواز و نیز تعداد ۴۳۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۰ تاکنون از سراسر شهرهای استان خوزستان کشف و جمع آوری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار