کد خبر: ۱۰۱۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 25 November 2021

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ولایت مداری از مهمترین ویژگی‌های شهدای والامقام ما بود که در دوران‌های مختلف دستاوردهای بزرگی از این اعتقاد حاصل شد.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد ظهر پنجشنبه در گردهمایی گرامیداشت سالروز حماسه مقاومت مردم اندیمشک در چهار آذر ۶۵ در مصلای جمعه این شهر افزود: در دوران دفاع مقدس فرزندان این مرز و بوم با نهایت اخلاص و ایمان در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستادند.

وی گفت: ما در آن برهه برای سیم خاردار و تامین سوخت مشکل داشتیم ولی با اعتقاد مردم به ولایت فقیه و اخلاص و جانفشانی مردم پیروز این نبرد ناعادلانه شدیم.
وی با بیان اینکه دوران جنگ تحمیلی حقانیت جبهه انقلاب را به همگان ثابت کرد ادامه داد: این انقلاب به یاری خدا بسترساز تشکیل حکومت جهانی امام عصر(عج) است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد با تاکید بر لزوم ادامه مقاومت در هر شرایطی برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که استقامت مردم در دوران دفاع مقدس سبب کوتاهی دست دشمنان شد، در این دولت هم مقاومت و ایستادگی شما عزیزان نیاز است. 

وی بیان کرد: در برابر شعارهای عدالت اجتماعی و فسادستیزی ممکن است برخی مانع تراشی کنند که در این شرایط مقاومت همگانی ضروری است.

وی با اشاره به تلاش گسترده دشمن در جنگ تحمیلی افزود: موشک های صدام ملعون در جای جای ایران اسلامی جنایت آفریدند و ما شهدای زیادی تقدیم کردیم.

امام جمعه اهواز گفت: مردم اندیمشک در برابر هجوم دشمن همواره شعار جنگ جنگ تا پیروزی سر می دادند که نشان دهنده اوج اعتقاد و مقاومت مردم این خطه بوده است.
وی افزود: حماسه مقاومت مردم این منطقه گام مهمی برای حفظ کیان اسلامی از گزند دشمن بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی و روحیه اشرافی گری در شأن جامعه اسلامی نیست و باید با چنین مسایلی برخورد شود.

امام جمعه اندیمشک هم گفت: مقاومت مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس بسیار قابل تقدیر است و هرچقدر برای این مردم در زمینه اشتغال و حل سایر مشکلات تلاش شود حق آنها است.
حجت الاسلام سید کمال موسوی افزود: مردم اندیمشک بیش از هزار شهید تقدیم نظام کرده‌اند و از شهرستان هایی است که شهدای مدافع حرم زیادی هم تقدیم اسلام کرده است.
وی بیان کرد: حماسه ششم مهر ۱۳۵۹ و چهار آذر ۱۳۶۵ نمونه جانفشانی و افتخار مقاومت این شهرستان است.
وی گفت: با وجود تلاش مسوولان شهرستان برای ثبت حماسه چهار آذر اندیمشک در تقویم کشور هنوز این موضوع محقق نشده لذا تقاضا داریم از مسوولان استان و کشور در این زمینه همکاری کنند.

چهارم آذر سال ۱۳۶۵ در اوج ایستادگی و مقاومت ملت ایران درمقابل دشمن متجاوز، اندیمشک مورد هجوم ددمنشانه ۵۴ فروند هواپیمای دشمن قرار گرفت که ۳۰۰ نفر شهید و ۷۰۰ نفر مجروح شدند.
این بمباران هوایی به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه به طول انجامید.
شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان بیش از یکهزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار