ورناصری در آیین رونمایی از کتاب زندگینامه حکیم حاج حسن آقا حاتمی؛
کد خبر: ۱۰۲۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵ 07 January 2022

ورناصری در آیین رونمایی از کتاب زندگینامه حکیم حاج حسن آقا حاتمی؛

حکیم حاج حسن آقا حاتمی پناهگاهی برای مردم آن زمان بود

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس در آیین رونمایی از کتاب زندگینامه حکیم حاج حسن آقا حاتمی با اشاره شخصیت و منش این حکیم در کنار طبابتش، گفت: در دورانی که بهداشت و درمان در مناطق بختیاری و نقاط دیگر کشور ضعیف یا وجود نداشت این حکیم به پناهگاهی برای مردم تبدیل شده بود و از سرتاسر کشور برای درمان نزد او می‌آمدند.

به گزارش.......، علیرضا ورناصری جمعه ۱۷ دی‌ماه در آیین رونمایی از کتاب زندگینامه حکیم حاج حسن آقا حاتمی طبیب سنتی ایل بختیاری با اشاره شخصیت بزرگ این طبیب بزرگ اظهار کرد: خصلت‌هایی که در وجود این شخص بیش از طبابت وی مورد توجه مردم بود شخصیت، منش و اخلاق پسندیده او بود.

وی افزود: حکیم حاج حسن آقا حاتمی در دورانی که بهداشت و درمان در منطقه‌ای که زندگی می‌کرد وجود نداشت یا ضعیف بود پناهگاه مردم بود و از مناطق بختیاری و گوشه و کنار کشور برای درمان نزد او می‌آمدند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس تاکید کرد: مراکز علمی باید این شخصیت و امثال آن را را شناسایی و درمورد آن‌ها تحقیق کنند. چنین شخصیت‌هایی با این کار‌ها تازه زنده می‌شوند چرا که وقتی نیستند مردم با مراجعه به علم و زندگینامه آن‌ها به نقش موثرشان در آن زمان پی می‌برند.

وی با بیان اینکه نادید‌ه‌ها و نشنیده‌های چنین شخصیت‌هایی از جمله حکیم‌ حاج حسن آقا را باید به مردم نشان دهیم، اضافه کرد: در سرتاسر خوزستان مانند سایر نقاط کشور مملو از چنین شخصیت‌هایی است و باید در اطراف خود به دنبال چنین افرادی باشیم و تا در کنار ما هستند از علم و تجربیات آن‌ها استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار