رییس مرکز بهداشت خوزستان:
رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه استقبال مردم برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا چشمگیر است گفت: تاکنون ۸۳.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان یک دُز، ۶۷.۸ درصد ۲ دُز و ۱۲.۱ درصد سه نوبت واکسن را تزریق کرده اند.
کد خبر: ۱۰۲۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 08 January 2022

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان اظهار داشت: وضعیت خوب کرونایی همچنان در استان خوزستان ادامه دارد به گونه ای که در شبانه روز گذشته فقط ۲ بیمار در بیمارستان های استان بستری شده همچنین ۱۴ بیمار سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: مراجعان بیماران کرونایی به مراکز جامع خدمات سلامت، منتخب بهداشتی و همینطور اورژانس های بیمارستانی به شدت کاهش یافته و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مراکز تجمیعی برای رفاه حال هم استانی ها تا پاسی از شب فعال هستند و تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۱۵۸ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

وی افزود: اگرچه گفته می شود اُمیکرون سرعت انتشار بالایی دارد و بیماری خفیفی ایجاد می کند همچنین دارای مرگ و میر کمتری است اما افراد مُسن که نقص ایمنی داشته و دارای بیماری زمینه ای هستند اگر مبتلا شوند خطر مرگ آنها افزایش می یابد.

علوی گفت: طرح شهید سلیمانی در پیشگیری از کرونا بسیار موثر است لذا باید تقویت شود. تجربه نشان داده که با بهره گیری از این طرح می توان در زمینه بیماریابی به خوبی عمل کرد.

وی با بیان اینکه هر چه تعداد بیماران بیشتر شود تعداد فوتی ها نیز افزایش می یابد اظهار داشت:علاوه بر تکمیل واکسیناسیون، باید زدن ماسک و پرهیز از تجمع غیرضروری همچنان جدی گرفته شود.

علوی گفت: عادی انگاری وضعیت اشتباه است بلکه باید بیش از پیش رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در دستور کار قرار داد. 

در حال حاضر تمام شهرستان های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار