کد خبر: ۱۰۲۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 09 January 2022

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سرعت واکسیناسیون دُز سوم در استان خیلی خوب بوده و از متوسط کشوری بالاتر است که نشان می دهد مردم به سلامت خود اهمیت می دهند.

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که تنها یک دُز واکسن تزریق کرده اند در واقع هیچ واکسنی نزده اند لذا هر چه سریعتر باید نسبت به دریافت دُز دوم خود اقدام کنند.

وی افزود: مورد جدیدی از سویه اُمیکرون در خوزستان ماهده نشده و وضعیت شهرهای استان به لحاظ رنگبندی همچنان آبی است اما امیدوارم دستورالعمل های فردی مثل ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع در فصل زمستان بیشتر رعایت شود تا از ورود به پیک بعدی جلوگیری کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه فوتی در استان گزارش نشده و تنها ۱۸ مورد مثبت ابتلا به بیماری شناسایی شد که ۲ مورد آنها بستری و بقیه سرپایی درمان شدند.

وی افزود: با توجه به شناسایی سویه اُمیکرون در بیشتر استان های کشور و آمار تصاعدی مبتلایان، اگر مردم خوزستان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند در معرض پیک کرونا قرار می گیریم لذا نباید تصور کنیم که از بیماری در امان بوده و کار را رها کنیم.

سرمست گفت: تردد در استان خوزستان بسیار بالا است و تجربه نشان داده که ما با یک تاخیر چندین روزه نسبت به دیگر استان‌ها، وارد پیک می شویم. اکنوان بیماری در استان های پر تردد کشور وجود دارد و باید این موضوع را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: اگر چه تاکنون تنها یک مورد اُمیکرون در استان گزارش شده اما باید فرض کنیم که موارد بسیار دیگری وجود دارد به عنوان مثال یک سرماخوردگی عادی باید اُمیکرون فرض شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مردم استان در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار خوب همکاری می‌کنند هر چند درصد آن پایین بوده ولی رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون دُز سوم در استان بسیار زیاد است افزود: تزریق سه دُز واکسن تا ۹۰ درصد در مقابل اُمیکرون ایمنی ایجاد می کند و فرد در صورت ابتلا شاید متوجه بیماری هم نشود.

سرمست گفت: چون فاصله بسیار زیادی از پیک قبلی نداریم تمام مراکز درمانی در خوزستان همچون مراکز واکسیناسیون آمادگی کامل را دارند.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای افزایش مراکز تجمیعی را داریم افزود: مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون افزایشی است ولی همچنان ازدحامی در مراکز وجود ندارد البته با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم، میزان مراجعه از ساعت ۱۰ به بعد خیلی کم است.

در حال حاضر بیش از ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار