مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت:ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کم برخورداراستان زیرپوشش خدمات بیمه قرار می‌گیرند تا ضریب بهره مندی این مناطق از خدمات بیمه سلامت افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 12 January 2022

دکترعلی خسروی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگارایرنا افزود:این طرح یکی از برنامه‌های توسعه نظام سلامت در دولت سیزدهم است و هدف آن برخورداری ۱۰۰درصدی همه قشرهای مردم از خدمات بیمه سلامت است.
وی با اشاره به طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات و مناطق کم برخوردار در خوزستان گفت: بسیاری از ساکنان محلات کم برخوردار ممکن است از اینکه می‌توانند به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند اطلاع نداشته باشند.
خسروی افزود: برهمین اساس با تشکیل یک کارگروه در استانداری خوزستان ، تصمیم گیری‌ لازم برای فراخوان شناسایی افراد داده می‌شود تا این خانوارها زیرپوشش بیمه قرار گیرند و در نهایت از طریق نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده اقدام های لازم صورت گیرد.

به گفته وی اجرای طرح بهره مندی همه قشرهای مردم از خدمات بیمه ای و نظام سلامت ، شرایط را برای پیشگیری از بیماری ها و کاهش هزینه‌های درمانی به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان افزود:کارگروه فنی نظارت و ارزیابی طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار در سازمان بیمه سلامت ایران با حضور جانشین وزیر کشور تشکیل شده  و اقدام‌های لازم صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: برای اجرای این برنامه کارگروهی به عنوان کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی شامل هفت عضو از بیمه سلامت، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، بهزیستی و جمعیت هلال احمراستان تشکیل خواهد شد.
خسروی با تاکید بر نظام سلامت محور و براساس اولویت پیشگیری بر درمان افزود: با اجرای این طرح افراد بیشتری در استان زیرپوشش قرار خواهند گرفت و به صورت مستمر آمار افراد فاقد پوشش بیمه ای در مناطق و محلات کم برخوردار استان رصد شود.
به گزارش ایرنا هم اکنون تعداد افراد زیرپوشش بیمه سلامت خوزستان ۲.۲میلیون نفرمی باشد که از این تعداد یک میلیون ۳۷۰هزار نفر روستایی می باشند.
برآورد شده حدود ۳۰۰هزار نفر از جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند که بیشتر آنان در مناطق حاشیه ای و روستایی استان ساکن هستند.
۹۰درصد هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی خوزستان را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار