سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلام روند صعودی کرونا در استان خوزستان گفت: آمار مراجعه بیماران کرونایی در خوزستان طی شبانه روز گذشته ۸۳۲ نفر بوده ضمن اینکه ۶۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز شناسایی شد.
کد خبر: ۱۰۲۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 15 January 2022

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: وضعیت خوزستان به لحاظ درگیری با اُمیکرون همانند کشور بوده و اکنون در شرایط آبی کرونایی قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر کل موارد بستری در استان ۱۳۹ مورد بوده که از این تعداد ۹۳ نفر در بخش های عادی و ۴۶ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت بوده و همچنین ۹ نفر اینتوبه ای هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان در هفته منتهی به ۲۴ دی ماه نسبت به هفته قبل آن ۸۵ درصد افزایش یافته همچنین موارد بستری و فوت به ترتیب ۹.۵ و ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین در خصوص روند واکسیناسیون در استان خوزستان افزود: آمار واکسیناسیون دُز اول و دوم در استان تفاوت محسوسی نسبت به هفته قبل نداشته اگرچه تمایل برای دُز سوم بیشتر شده است.

سرمست با بیان اینکه احساس می شود افرادی که تاکنون واکسن نزده اند دیگر تمایلی به تزریق واکسن ندارند گفت: همانطور که نوع گسترش ویروس کرونا در حال تغییر است ما هم باید رفتار خود را تغییر دهیم و به شیوه دیگری تبلیغات خود را انجام دهیم.

وی افزود: مدارس، بانک ها و مراکز پیشخوان از نظر تهویه هوا عملکرد خوبی دارند اما از مساجد غافل شده ایم چرا که مساجد از نظر تهویه مشکل دارند و با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی این مشکل باید برطرف شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: داروی رمدیسیور بیش از نیاز استان خوزستان موجود است که برای اینکه تاریخ مصرف آنها تمام نشود باید چاره ای در این رابطه اندیشید.

تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واوسن کرونا در خوزستان تزریق شده است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار