عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات یا روابط عمومی فرمانداری؟ مسأله این است
عضو علی البدل هیأت مدیره خانه مطبوعات خوزستان که دی ماه سال گذشته به ترکیب اصلی هیأت مدیره اضافه شده است بعنوان روابط عمومی فرمانداری یکی از شهرهای خوزستان مشغول به فعالیت شده و این موضوع مغایر با مفاد اساسنامه خانه مطبوعات است.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ 18 May 2022

عصر اولین ها// در حالی که از ماه گذشته عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات خوزستان بعنوان روابط عمومی فرمانداری یکی از شهرهای خوزستان مشغول به فعالیت شده، ادامه فعالیت وی در ترکیب هیأت مدیره خانه مطبوعات خلاف مفاد اساسنامه است.

۱-در تبصره ۲ ماده ۲۱ خانه مطبوعات صراحتاً اعلام شده که اعلام شده که اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات نمی توانند شغل رسمی دولتی یا نهادهای عمومی داشته باشند.

۲-علاوه بر این در بند ۴ ماده ۴۲ اساسنامه نیز اشاره شده که “افراد شاغل یا بازنشسته مشاغل مرتبط با رسانه و همکاران اداری در صورت تصویب هیأت مدیره می توانند بصورت افتخاری به عضویت خانه درآیند.”

۳-ماده ۲۴ اساسنامه خانه مطبوعات نیز اشاره می دارد: در صورت استعفا، فوت یا ممنوعیت قانونی هر یک از اعضای اصلی هیأت مدیره، عضویت وی در هیأت مدیره ملغی شده، یکی از اعضای علی‏ البدل به ترتیب آرای بیشتر برای بقیه مدت مقرر به جانشینی وی به عنوان عضو اصلی در جلسات شرکت می‏نماید.

۴-ماده ۲۵ اساسنامه خانه مطبوعات نیز اشاره می دارد: در صورتی که به علل استعفا، فوت یا ممنوعیت قانونی، هیأت مدیره از اکثریت مقرر در اساسنامه خارج شود،‌ مجمع عمومی بر اساس ماده ۶ اساسنامه دعوت خواهد شد تا نسبت به تکمیل اعضای هیأت اقدام کند.

با تمام این تفاسیر و مستند به مفاد پیش گفته در اساسنامه خانه مطبوعات، عضو مورد اشاره دارای ممنوعیت قانونی بوده و از ترکیب هیأت مدیره خانه مطبوعات خوزستان خارج می شود. علاوه بر این تمامی جلسات با حضور وی و اعلام نظر در رأی گیری ها فاقد وجاهت قانونی بوده و بعنوان یک تخلف از مفاد اساسنامه بایستی توسط بازرسین گزارش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار