مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: کار احداث پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS کیانشهر اهواز به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر به پایان رسید و وارد مدار شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 21 May 2022

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ، محمود دشت‌بزرگ با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پست برق فوق توزیع یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است افزود: پست برق GIS کیانشهر، نخستین پست از مجموعه‌ پست‌های GIS طرح مقابله با گرد و غبار در استان خوزستان بوده که به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این پست یکی از ۱۵ پست GIS این شرکت است که برای توسعه شبکه برق خوزستان "طرح توسعه و پایداری" طراحی و برنامه ریزی شده و در مقابل شرایط نامساعد جوی مانند گرد و غبار و آلودگی‌های صنعتی مقاوم هستند.

دشت‌بزرگ ادامه داد: بهره‌برداری از پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS کیانشهر، باعث ایجاد ظرفیت جدید برای کاهش محدودیت و جلوگیری از خاموشی گسترده و متعادل سازی و کاهش بارگیری از پست‌های پربار کیان‌آباد، کیانپارس و توحید در شهر اهواز خواهد شد.

وی گفت: تجهیزات این پست‌های GIS زیر لیسانس شرکت ABB سوییس است که برای نخستین بار در کشور توسط شرکت سرو نیروی شیراز ساخته شده و نخستین پست‌های آن توسط برق منطقه‌ای خوزستان خریداری و در حال نصب و راه اندازی هستند.

براین اساس از مهر ۱۴۰۰ تاکنون با احتساب ظرفیت فوق ۶۰۵ مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه زیرنظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسوولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

برچسب ها: برق ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار