مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: بر اساس اعلام مرکز دیسپاچینگ مصرف برق در این کلانشهر از مرز ۲ هزار مگاوات عبور کرده و ضرورت دارد شهروندان صرفه جویی حداکثری را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 22 May 2022

عبدالحمید عباس شیاری یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان برق اظهار داشت : بر اساس اعلام دیسپاچینگ بار مصرفی برق توسط مشترکین کلانشهر اهواز  ۲ هزار و ۲۴ مگاوات رسیده که ضروری است با توجه به افزایش دما و در نتیجه افزایش مصرف، برای پایداری هرچه بیشتر شبکه توصیه های کارشناسان برق جدی گرفته شود.

وی افزود:تامین انرژی و بخصوص انرژی الکتریکی  به دلیل فراگیری و اهمیت به عنوان یک مبحث ضروری همواره مود توجه می باشد که با توجه به تغییرات اقلیمی و سختی تامین انرژی مورد نیاز رعایت الگو و  مدیریت مصرف برق مهم می باشد.

شیاری خاطر نشان کرد: مصرف برق در کلانشهر اهواز بدلیل استفاده از وسایل سرمایشی زیاد، وجود صنایع مهم و استراتژیک و همچنین اقلیم خاص این کلانشهر بالا بوده و لذا تامین و حفظ پایداری آن نیازمند مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در تحقق برنامه های مدیریت مصرف به منظور عبور از پیک بار در فصل گرم دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز خاطر نشان کرد: تابستان سال گذشته با اطلاع رسانی مناسب و تغییر زمان مصرف متناسب با ساعات پیک از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸و پس از آن از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ همچنین برقراری ارتباط سازنده با مردم و صاحبان کسب و کار و ارائه الگوهای مصرف، عبور موفقی از پیک بار تابستان داشتیم.

وی افزود :  امسال نیز در بحث تولید نیروگاه های برقابی بدلیل کاهش نزولات و کاهش ذخیره پشت سدها و همچنین ناترازی محدودیت هایی که ناشی تولید و مصرف داریم باید با مشارکت و همکاری و همراهی مردم عبور موفقی از پیک بار تابستان داشته باشیم.

شیاری با اشاره به ساعات پیک بار ادامه داد : هدف از اجرای برنامه های مدیریت مصرف کاهش سطح رفاه شهروندان نبوده بلکه استفاده از ظرفیت ارزشمند مردم در تحقق پایداری شبکه و رفاه عمومی است بگونه ای که اگر هر مشترک معادل یک لامپ ۱۰۰وات اضافه را خاموش کند در مجموع در کلانشهر اهواز معادل ۶۰مگاوات ذخیره انرژی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ضمن دعوت از مشترکان به صرفه جویی حداکثری افزود: در صورتی که شهروندان در ساعت های پیک یا اوج مصرف در روزهای گرم پیش رو لوازم پرمصرف مانند لباسشویی، جاروبرقی، اتو  را در مدار برق قرار ندهند قطعا شبکه متاثر از همزمانی گرما و مصرف زیاد نشده و شاهد استمرار خدمات رسانی مطلوب به همه خواهیم بود.

وی بیان کرد : پدیده خشکسالی و گردو غبار چند سالی است استان و کشور را درگیر کرده که  ضرورت دارد با جدی گرفتن توصیه های کارشناسان صنعت برق در کنار هم ناترازی تولید و مصرف در سطح کشور را جبران کنیم و در راستای تحقق آسایش و رفاه و در نهایت جلب رضایت عمومی قدم برداریم.

شیاری ادامه داد :  مصرف ۲هزارو ۲۴  مگاواتی امروز زنگ هشداری است که همکاران ما در بخش توزیع با آمادگی کامل در صحنه حاضر باشند تا در صورت بروز هرگونه حادثه اتفاقاتی ناشی از مصرف زیاد و گرمای شدید هوا به ویژه در ساعت پیک یا اوج مصرف بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع اشکال اقدام نماییم.

وی تصریح کرد : طرح های تشویقی مناسبی از سوی وزارت نیرو برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است تا با رعایت الگوی مصرف بتوانیم کمبود برق و ناترازی موجود را همکاری مردم با موفق پشت سر بگذاریم.

کلانشهر اهواز ۶۰۹ هزار مشترک برق دارد که ۵۵ هزار مشترک روستایی، ۸۵ هزار مشترک تجاری ، ۲ هزار مشترک صنعتی ، یک هزارو ۵۰۰ مشترک کشاورزی و ۲۵ هزار مشترک عمومی دارد.

امور برق شهرستان‌های اهواز ، باوی، حمیدیه و کارون زیر نظر شرکت توزیع برق اهواز است.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار