مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از شروع خرید تضمینی مرغ از واحدهای مرغداری استان با هدف حمایت از تولید این کالای پرمصرف و ذخیره سازی آن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ 23 May 2022

حمید بدوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:بر این اساس قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم مرغ کشتار روز که بر اساس استانداردهای مورد نظر منجمد داشته باشد ۵۱۰ هزار ریال و مرغ منجمد آرین ۵۳۰هزار ریال خواهد بود.
وی گفت:خرید تضمینی مرغ کشتار روز به منظور تنظیم بازار و ذخیره سازی صورت می گیرد تا تولیدکنندگان با ضرر و زیان رو به رو نشوند.
بدوی با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ کشتارروز ۵۹۸هزار ریال است افزود: با اجرای طرح مردمی کردن و توزیع عادلانه یارانه ها ، قیمت مرغ با نوساناتی رو به رو شده و اغلب زیر قیمت مصوب به دست مصرف کننده می رسد.
به گزارش ایرنا در ۲ هفته اخیر قیمت مرغ کشتارروز در خوزستان به خصوص اهواز بین ۳۶۰تا ۴۵۰هزار ریال در نوسان بوده است.
افزایش قیمت مرغ کشتار روز ، کاهش خرید این کالا را در اغلب شهرهای استان به دنبال داشته است.
برخی کارشناسان امور اقتصادی معقتدند افزایش قیمت مرغ و کاهش مصرف آن ممکن است مرغداران را وادار کند برای جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی ، میزان جوجه ریزی را کاهش دهند و در نهایت با کاهش عرضه مرغ ، قیمت آن از بهای مصوب آن نیز فراتر رود.
بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، میزان جوجه ریزی در استان سالانه ۶۰ میلیون قطعه است وتولید گوشت مرغ  ۱۱۴ هزار تن  است و قرار است ۱۵میلیون قطعه جوجه به ظرفیت مرغداری های استان افزوده شود.
نیاز سالانه استان خوزستان به مرغ حدود ۱۴۴ هزار تن است که ۳۰ هزار تن دیگر از استان های دیگر تامین می‌شود.
فروردین ماه سال جاری پنج‌میلیون و۱۴۳ هزار قطعه جوجه ریزی در خوزستان انجام شد که رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

برچسب ها: گوشت مرغ ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار