مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: جابه جایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۴ درصد رشد داشته است .
کد خبر: ۱۰۵۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ 29 June 2022

محمد جولانژاد چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در سه ماهه نخست سال جاری سه میلیون و ۲۷۶ هزار و ۹۳۹ تن کالاهای اساسی از بندر امام خمینی به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۱۳۲ هزار و ۱۰۲ دستگاه کامیون جا به جا شده است گفت: در این مدت بندر امام در تعداد سفر نیز رشد ۳.۴ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه بیشترین تناژ جابه جایی کالا با بیش از یک میلیون و ۱۹۶هزار تن در خردادماه از بندر امام بوده است گفت: با توجه به همزمانی برداشت و حمل محصول فسادپذیر چغندرقند، تره بار و گندم با کالاهای اساسی در خوزستان از تمامی ظرفیت ناوگان حمل و نقل کالایی این استان برای حمل تمامی کالاها از خوزستان استفاده شده است.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) از بنادر مهم کشور در جنوب خوزستان بوده که در شهرستان ماهشهر واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون از قطب‌های مهم حمل و نقل است.این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

گفتنی است سال گذشته مجموع ۱۷ میلیون تن انواع کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و غلات از جمله حدود سه میلیون تن گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) که ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالا را دارد وارد کشور شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار