سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از راه‌اندازی ۳۴ مرکز جوارکارگاهی توان‌افزایی و مهارت‌آموزی تحت نظارت و وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همزمان با سراسرکشور در استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 29 June 2022

جلیل بیت‌مشعلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجوز فعالیت این مراکز به موجب ماده ۱۱۰ قانون کار برای صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی بنگاه‌های اقتصادی متناسب با نیاز شغلی و آمایش سرزمین دارای شرایط صادر شده است.

وی ادامه داد: مراکز جوارکارگاهی در کنار کارخانه‌ها و کارگاه‌ها راه‌اندازی می‌شوند تا علاوه بر صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف، مهارت‌آموزان نیز در محیط کاری واقعی قرار بگیرند و بر تجربه خود اضافه کنند. تاسیس و برگزاری دوره‌های آموزشی در این مراکز با رعایت استانداردهای بین‌المللی و با نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در راستای ارائه آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و تسهیل دسترسی به این آموزش‌ها برای کارکنان صنایع و اتحادیه‌ها و همچنین ارتقای سطح دانش فنی نیروهای کار، صنایع و صنوف، در کنار محل اشتغال خود می‌توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و با همکاری این نهاد، اقدام به تاسیس و راه‌اندازی مراکز آموزشی جوار و بین کارگاهی کنند.

بیت‌مشعلی در پایان عنوان کرد: واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی که علاقه‌مند به ایجاد مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز و اداره‌کل، اطلاعات لازم را دریافت کنند تا با همکاری آموزشی صنایع و صنوف زمینه ارتقای دانش و مهارت شاغلان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار