مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پیش از ظهر امروز غلظت گرد و غبار در ۱۹ شهر خوزستان بیش از حد مجاز بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 04 July 2022

شهریار عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امروز، اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها در ساعت  ۱۱ امروز (۱۳ تیرماه) میزان ذرات ریزگردها در اهواز ۱۵۷۰ میکروگرم بر متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، افزود: بدین ترتیب غلظت گرد و غبار در اهواز بیش از ۱۰ برابر حد مجاز بوده است.

عسگری بیان کرد: در این مدت غلظت گرد و غبار در دزفول ۱۴۱۱، شوش و کرخه ۱۳۴۰، شوشتر ۱۱۳۸، اندیمشک ۱۱۲۱، دشت آزادگان ۱۰۵۰، حمیدیه ۸۶۹، گتوند ۸۵۷، شادگان ۷۸۴، ماهشهر ۷۰۶، آبادان ۶۶۰، بندر امام (ره) ۶۴۵،  رامشیر ۶۳۵، بهبهان ۵۰۸، مسجدسلیمان ۵۰۷، ایذه ۳۸۷، امیدیه ۳۱۰ و هندیجان ۳۰۸  میکروگرم بر متر مکعب اندازه‌گیری شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع غلظت گرد و غبار در ۱۹ شهر خوزستان بیش از حد مجاز بوده است، گفت: در این بازه زمانی غلظت گرد و غبار در دزفول بیش از ۹ برابر حد مجاز، شوش و کرخه بیش از هشت برابر حد مجاز، شوشتر و اندیمشک بیش از هفت برابر حد مجاز، دشت آزادگان هفت برابر حد مجاز، حمیدیه، شادگان و گتوتد بیش از پنج برابر حد مجاز، ماهشهر، آبادان، بندر امام (ره) و رامشیر بیش از جهار برابر حد مجاز، بهبهان و مسجد سلیمان بیش از سه برابر حد مجاز، ایذه، امیدیه و هندیجان بیش از دو برابر حد مجاز بوده ست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار