مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: تنظیم نرخ‌نامه‌ها بر اساس کتابچه تدوین شده توسط وزارت کشور، انجام شده است. در اهواز حداقل نرخ کرایه ۵ هزار تومان است و نمی‌توان کمتر از این نرخ در نظر گرفت زیرا باید معیشت روزانه یک راننده تاکسی تامین شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 04 July 2022

آیت حمیدی در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۳ تیرماه)  برگزار شد، در خصوص لایحه نرخ تاکسی‌های خطی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در یک دهه اخیر مدیریت ارشد شهرداری تصمیم گرفته بود در یک لایحه نرخ‌نامه تاکسی‌های درون شهری به شورای شهر ارائه شود و همزمان با تعیین نرخ سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی در اول مهرماه اعلام شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این مساله موجب می‌شد رانندگان در ابتدای سال به صورت خودجوش نرخ کرایه را افزایش دهند و در ابتدای مهرماه نیز کرایه به صورت رسمی افزایش پیدا کند یعنی اکنون در سال دو بار کرایه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: در شورای ششم این آسیب اصلاح و مقرر شد که در ابتدای فروردین‌ماه یا اردیبهشت‌ماه نرخ کرایه تاکسی‌ها مصوب و اجرا شود که این کار انجام شد اما به دلیل طی روال اداری، در اجرای آن تاخیر ایجاد شد که مقرر شده است در سال ۱۴۰۱ مقدمات نرخ کرایه تاکسی سال آینده در بهمن‌ماه و اسفندماه امسال انجام و ابتدای فروردین‌ماه یا اردیبهشت‌ماه مصوب و اجرا شود.

وی بیان کرد: استخراج نرخ کرایه تاکسی بر اساس چند پارامتر که مهمترین آن فاصله مبدا تا مقصد است، انجام می‌شود و اختلاف کرایه در برخی مسیرهای مشابه به دلیل متفاوت بودن طول مسیر است.

حمیدی گفت: تنظیم نرخ‌نامه‌ها بر اساس کتابچه تدوین شده توسط وزارت کشور، انجام شده است. در اهواز حداقل نرخ کرایه ۵ هزار تومان است و نمی‌توان کمتر از این نرخ در نظر گرفت زیرا باید معیشت روزانه یک راننده تاکسی تامین شود.

وی بیان کرد: ملاک نرخ تاکسی‌ها، تاکسی‌های زرد و تاکسی‌های شخصی سامان‌دهی شده هستند و مسافربران غیرمجاز که گاهی مبلغ بیشتری از مردم دریافت می‌کنند ملاک کار نیستند.

حمیدی با اشاره به برخی انتقادها به این سازمان تصریح کرد: انتقاد در مورد ایجاد نکردن سایه‌بان را می‌پذیریم. اکنون تنها ایستگاه شهید فهمیده سایه‌بان دارد که ۱۵ سال از عمر آن گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار