رئیس قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین:
کد خبر: ۱۰۵۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 30 July 2022

رئیس قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند از قرار گرفتن دستور توسعه زیر ساخت های شلمچه در برنامه ی کاری این ستاد خبر داد.

قدرت اله طمیمیان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک در منطقه آزاد اروند، از بکارگیری ظرفیت‌های مختلف ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند؛ در جهت توسعه زیرساخت‌های گذرگاه مرزی شلمچه، خبر داد و اظهار کرد: در تلاشیم تا در دو سوی مرز ( ایرانی و خارجی) زیرساخت های لازم را با هدف ارتقاء سطح خدمات رفاهی قابل ارائه به زائرین حسینی، به نحو مطلوبی آماده کنیم.

وی در توضیح بخشی از اقدامات ستاد اربعین منطقه آزاد اروند جهت هرچه بهتر برگزاری مراسم اربعین، تصریح کرد: تسطیح و لکه گیری ورودی از جاده اهواز به خرمشهر (گیت امام رضا«ع») که منتهی به جاده حراستی می شود تا یادمان شهدای شلمچه، از عمده کارهای در حال اجرا است.

رئیس قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با توجه به اینکه اربعین امسال مصادف با فصل گرم سال است، می بایست تمامی تلاش خود را برای روان سازی مرز و رفاه حال هر چه بیشتر عاشقان اهل بیت (ع)، به کار بگیریم.

طمیمیان، یادآور شد: احداث جاده ای به طول ۲.۵ کیلومتر در قسمت پشتی محل استقرار مواکب جهت سرویس دهی و پشتیبانی خودروها به مواکب مستقر در محل را در دستور کار قرار داده ایم تا به این شکل تردد وسایل نقلیه اختلالی در مسیر پیاده روی ایجاد نکند و از بروز هر گونه حادثه احتمالی نیز جلوگیری شود.

وی ارائه خدمات زیرساختی و عمرانی را در ایام پیاده روی اربعین بسیار مهم خواند و افزود: نصب داربست، مسقف کردن و ایجاد سایبان جهت ارتقاء سطح خدمات رسانی نیروهای یگان ویژه و مرزبانی در ۳ ایستگاه مختلف به گونه ای که زائران کم ترین توقف را داشته باشند، از دیگر اقدامات این ستاد است.

افزایش سرویس های بهداشتی، بهسازی و مناسب سازی سطح دو هکتاری، ایجاد سایبان و مه پاش وغیره نیز بخش دیگری از برنامه های قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین منطقه آزاد اروند است که طمیمیان با اشاره به آنها، تصریح کرد: همچنین محوطه دو هکتاری سایت تجاری منطقه آزاد اروند به عنوان توقف گاهی که آخرین مواکب خدمات رسان اربعین حسینی در خاک ایران آنجا مستقر می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد که رسیدگی به مشکلات زیرساختی این منطقه نیز از اولویت هایمان است.

او با تأکید بر اینکه اگر امور زیر ساختی در خاک عراق همچون مرز داخلی آماده سازی نشود شاهد ترافیک در عبور و مرور زائران خواهیم بود، یادآور شد: شلمچه به عنوان یکی از گذرگاه های مهم عبور و مرور زائران اربعین، از پر ترددترین مرزهای کشور است که طی نشست هایی که با طرف های عراقی داشتیم هر دو کشور بر لزوم انجام همکاریهای مشترک به جهت سهولت سهولت کار تاکید کردند که با توجه به این مسئله ما به سهم خود، خدماتی را نیز در آن سوی مرز ارائه می کنیم.

رئیس قرارگاه زیرساخت، پشتیبانی و فناوری اطلاعات ستاد اربعین، بیشترین خدمات برون مرزی را در قسمت گیت های گذرنامه که زائران توقف بیشتری دارند عنوان کرد و گفت: با همین نگاه طرف عراقی نیز برخی درخواست ها همچون تسطیح و بهسازی جاده ها و ایجاد چند ایستگاه توقف ماشین های سبک را داشته که طی بازدیدهای میدانی تیم فنی و برآورد شرایط، تصمیمیات اجرایی لازم اتخاذ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار