کد خبر: ۱۰۵۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ 01 August 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان / مینا فراز
مورخ سه شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱

محرم و عزاداری سیدالشهدا ایام ویژه‌ای است و قلوب متوجه سیدالشهدا می‌شود ماه محرم و عزای سید الشهدا رسید دل‌ها روانه کربلا می‌شود و قدم به قدم تا بین الحرمین با پای دل می‌رویم.

ماه عزا و ماتم است، عزای اشرف مخلوقات سید جوانان اهل بهشت، آفتاب نیزه سوار، محرم یک اتفاق عادی نیست، واقعه‌ای برای زنده نگهداشتن اسلام ناب محمدی است.

نسیمی از ناحیه کربلا و عاشورای حضرت به همه عالم می‌وزد و مجددا همه در معرض عاشورا قرار می‌گیرند. نسیم حسینی ما را به خدا نزدیک می‌کند و جهت راه حق و حقانیت را به ما نشان می‌دهد.

عزاداری و ماتم برای شهدای کربلا، تجدید بیعت با عاشورا و فرهنگ شهادت و تقویت روح با این مکتب است.


گریه بر مصیبت‌های امام حسین (ع) ثواب و فضیلت‌های فراوانی دارد چراکه اشک ریختن در عزای حسین (ع) نشانه پیوند قلبی با اهل بیت (ع) و سیدالشّهدا (ع) است. راه نجات مردم وصل شدن به اهل بیت (ع) است نباید از کشتی نجات جا بمانیم.

امام حسین (ع) برای احیای دین قیام کردند و به همین منظور باید احیای دین و ترویج معارف دینی به عنوان یکی از اهداف عزاداری مورد توجه قرار گیرد.


در مجالس عزاداری باید توجّه شود که امام حسین (ع) در روز عاشورا، در آن بحبوحه جنگ، نماز خواندند، پس شیعه ایشان هم باید به نماز اهمیت بدهد.  


 امام حسین ( ع)برای احیای اسلام و تشیّع به کربلا آمدند. در آن زمان، اسلام در خطر و تشیع در حال نابودی بود، امّا شهادت امام حسین (ع) اسلام باقی ماند و تشیّع زنده شد.

در عزاداری سیدالشهدا شعور حسینی داشته باشیم و از مسئله مهم نماز غافل نشویم، نماز ستون دین است و درواقعه عظیم عاشورا آن امام همام در آفتاب سوزان دست کربلا نماز جماعت برپا کردند پس باید فرهنگ عاشورایی را در زندگی بکار ببندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار