کد خبر: ۱۰۶۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ 06 August 2022

به مناسبت ششمین سالگرد شهادت این اسطوره وفاداری و ایثار

«بزرگداشت شهدا، براي آينده اين كشور حياتي و ضروري است.»
مقام معظم رهبري (مدظله العالي)

چهاردهم مردادماه ۱۴۰۱، ششمین سالگرد عروج ملکوتی شهید رجب محمدزاده، افتخار ایران و اسطوره اخلاق و مقاومتی است که با ۷۰ درصد جانبازی تنها آرزویش دیدار با مقام معظم رهبری بود .

حاج رجب محمدزاده معروف به "بابا رجب" در سال ١٣١٧ در "مشهد" به دنیا آمد. او پس از طی کردن تحصیلات مقدماتی در زادگاهش به حرفه نانوایی مشغول شد و از سال ١٣٥٩ به همکاری با جهاد سازندگی پرداخت. این شهید بزرگوار، از سال ۱۳۶۳ پنج بار به عنوان بسیجی داوطلب به جبهه اعزام شد و سرانجام در سال ۱۳۶۶ در منطقه هور، در اثر اصابت خمپاره از ناحیه صورت به شدت مجروح شد.
با وجود حدود ٢٥ جراحی بر روی صورت او ، باز هم چهره اش ، به حالت عادی باز نگشت. به همين دليل نگاه های سنگین مردم سبب شد که او به مدت ۲۹ سال خانه نشین باشد.
ایشان بعد از مجروحیت به دلیل نداشتن بینی به سختی نفس میکشید و چون حنجره نداشت با استفاده از نی تغذیه می کرد.
سرانجام حاج رجب محمدزاده ، جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی پس از ۲۹ سال دست و پنجه نرم کردن با جراحتهای ناشی از مجروحیت در چهاردهم مرداد سال ۱۳۹۵ در بیمارستان رضوی مشهد در سن ۷۸ سالگی به فیض شهادت نائل شد و به یاران شهیدش پیوست .
این اسطوره مقاومت یک سال قبل از شهادت در تاریخ ۱۲ فروردین سال ۱۳۹۴ در حرم علی ابن موسی الرضا به تنها آرزوی خود که دیدار مقام معظم رهبری بود رسید .
این اسطوره صبوری و سرباز واقعی ولایت با تحمل این همه درد و رنج ، هیچگاه اظهار نارضایتی نکرد .
رفتار و منش آن بزرگمرد ایثار و شهادت، درس بزرگی برای همه خادمین و مسئولین کشور در همه رده های مدیریتی از شخص رئیس جمهور دلسوز و پرتلاش ، همه اعضاء دولت و وزراء و مسئولین در سطوح مختلف است. زیرا، شایسته آن است که دولتمردان تنها با تاسی و اقتدا به این اسطوره های عزت و افتخار کرسی مسئولیت را بپذیرند و از ثانیه های فرصت بدست آمده در جهت خدمت به مردم با نگاه جهاد و ایثار به رفع مشکلات کشور و خدمت به مردم بپردازند . در غیر اینصورت بزرگترین لطف ابتدا به خود و سپس به مردم ، سپردن جایگاه مسئولیت به فردی شایسته تر در خدمت به کشور است .
اینجانب، سالروز شهادت این شهید معزز را به خانواده بزرگوار و محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان مسالت می نمایم.

روحش همنشین سید الشهدا (ع) و راهش پر رهرو باد.

*شکر خدا را که در پناه حسینیم*
*عالم از این خوبتر پناه ندارد*

علیرضا رکنی
رئیس ستاد مردم ایران «سما»

۱۴ مردادماه ۱۴۰۱
۷ محرم ۱۴۴۴

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار