رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از نوبت‌گیری بیش از ۶۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ 09 August 2022

علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص روند سنجش سلامت نوآموزان، اظهار کرد: تا امروز ۶۴ هزار و ۲۰۲ نوآموز بدو ورود به دبستان در ۶۱ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی خوزستان نوبت گیری کرده‌اند.

وی افزود: از آغاز طرح تا امروز (۱۸ مردادماه)، ۴۱ هزار و ۶۲۸ نوآموز بامراجعه به پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه نوآموزانی که پس از ارزیابی اولیه پایگاه‌ها بدون مشکل تشخیص داده شوند، برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی می‌شوند، گفت: تاکنون ۶ هزار و ۷۸۴ نوآموز برای ارزیابی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شده‌اند که از این تعداد، ۵۹۲ نوآموز مشکوک به مشکل شنوایی، ۳ هزار و ۱۴۳ نوآموز مشکوک به مشکل بینایی و ۱۲۸ نوآموز مشکوک به مشکل جسمی حرکتی تشخیص داده شده‌اند و ۲۹۱۰ نفر نیز در آزمون آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

ممبینی با اشاره به سنجش پیش دبستانی‌ها عنوان کرد: ۲۳۸ نوآموز پیش دبستانی نوبت گیری کرده‌اند و ۲۹۸ نفر نیز از طرح سنجش سال قبل بازمانده‌اند که امسال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۸۰۱ نوآموزان پیش دبستانی نیز سال قبل در طرح سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند که امسال مشکلی برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی نخواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار