مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی برای واحدهای مرغداری که بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، سرمایه ساخت و سرمایه در گردش اعطا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ 11 September 2022

ایرج آصفی در گفت ‌و گو با ایسنا در خصوص اعطای تسهیلات سرمایه‌ای به واحدهای مرغداری در استان اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی، تسهیلاتی برای واحدهای جدیدی که در حال احداث هستند مصوب شده است. براین اساس به واحدهای مرغداری دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد به بالا، تسهیلات سرمایه ساخت و سرمایه در گردش داده می‌شود.

وی افزود: همچنین برای واحدهایی که احداث شده‌اند و سرمایه در گردش نیاز دارند، بانک کشاورزی بر اساس طرح هدفمندی یارانه‌ها به ازای هر قطعه، ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان از طریق سامانه بازارگاه به حساب مرغداران واریز می‌کند و مرغداران می‌توانند خریدهای خود را انجام دهند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر خدمات دیگری نیز در این زمینه ارائه می‌شود، تصریح کرد: مرغدارانی که متقاضی پرورش مرغ نژاد آرین هستند شرکت پشتیبانی امور دام با اخذ ضمانت‌نامه بانکی از مرغداران، نهاده‌های مرغداری را ظرف دو ماه به آن‌ها تحویل می‌دهد.

آصفی با بیان اینکه اعتبارات این تسهیلات از بانک کشاورزی تامین می‌شود، عنوان کرد: تسهیلات سرمایه در گردش مرغداران با سود ۱۰ درصد است و اگر کسی متقاضی وام مرغ نژاد آرین باشد می‌تواند در سامانه سیتا ثبت‌نام کند و در این زمینه وام با سود ۶ درصد به وی تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: تامین نقدینگی مرغداران، جوجه‌ریزی و بالابردن توان اقتصادی مرغداران در زمینه جوجه‌ریزی و در نهایت تامین مواد پروتئینی مردم هدف اعطای این تسهیلات است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص شرایط ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات گفت: در حال حاضر ثبت‌نام از طریق سامانه سیتا در حال انجام است. پس از بررسی اسناد و مدارک ثبت‌نام کنندگان، تسهیلات به واجدین شرایط اعطا می‌شود.

آصفی با اشاره به اینکه ۱۲ واحد مرغداری تخم‌گذار و ۸۰۷ واحد مرغداری گوشتی در خوزستان فعال است، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت واحدهای تخم‌گذار فعال ۸۸۰ هزار تن و ظرفیت واحدهای گوشتی فعال ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه است.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در زمینه اعطای تسهیلات سرمایه‌ای به واحدهای مرغداری وجود ندارد، افزود: بانک کشاورزی برای تامین نقدینگی ممکن است دچار نوسان شود اما به پرداخت این تسهیلات متعهد شده است و در حال حاضر در حال پرداخت وام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار