مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی استان خوزستان از انجام بیست و یکمین عمل اهدای عضو از یک جوان آبادانی در بیمارستان گلستان اهواز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 13 September 2022

دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انجام بیست و یکمین عمل اهدای عضو از یک جوان آبادانی در بیمارستان گلستان اهواز اظهار کرد: با رضایت خانواده زنده‌یاد عیسی بن‌سعید، جوان ۳۲ ساله آبادانی، دو کلیه و کبد وی روز گذشته، در اتاق عمل پیوند این بیمارستان، به بیمارستان نیازمند عضو اهداء شد.

وی افزود: دو کلیه زنده‌یاد عیسی بن‌سعید، با رضایت انسان‌دوستانه و خداپسندانه خانواده داغدار وی، روز گذشته به یک نوجوان پسر ۱۵ ساله و یک بانوی ۱۹ ساله اهوازی در اتاق عمل پیوند بیمارستان گلستان اهواز پیوند زده شد. کبد اهدا شده نیز برای پیوند به شیراز انتقال داده شد و در آنجا حیات‌بهش یک بیمار کبدی شد.

شریعتی گفت: در حدود نیمسال سپری شده از سال ۱۴۰۱، این بیست و یکمین مورد اهدای عضو در بیمارستان گلستان اهواز بوده است که با احتساب پیوند ۲۵ کلیه، ۱۶ کبد و ۴ قلب و در مجموع نجات جان ۴۵ هموطنان نیازمند را رقم زده است.

وی فرهنگ سخاوت و ایثار  مردم شریف خوزستان را موجب ارتقای فرهنگ اهدای عضو و نجات جان انسان‌های دردمند دانست و افزود: مردم شریف خوزستان، در سخاوت ونوع‌دوستی همواره مثال‌زدنی و درخشان بوده‌اند و مقوله اهدای عضو را به عنوان خیرات ماندگاری برای عزیزان از دست رفته خود، به خوبی پذیرفته‌اند.

برچسب ها: پیوند عضو ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار