یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید نفت صیانت شده با وجود محدودیت‌ها، افتخاری بزرگ برای شرکت ملی حفاری به عنوان یکی از شرکت های بالادستی شرکت ملی نفت ایران است.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 20 September 2022

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مجتبی یوسفی روز دوشنبه در نشست معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با مدیرعامل، مدیران ارشد و روسای و مسوولان ملی حفاری ، در اهواز افزود: شرکت ملی حفاری ایران در چهار دهه گذشته در حفر چاه های توسعه‌ای، اکتشافی و تعمیری، نقش اساسی در حفظ، نگهداشت و افزایش تولید و کشف میادین جدید نفتی داشته است. 

وی بیان کرد: این شرکت با تکیه بر نیروهای متخصص، متعهد و با تجربه خود از دانش فنی، توانمندی  و ظرفیت بالایی در بخش های عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و مهندسی برخوردار است و افزون بر دستیابی به فناوری حفر چاه های عمیق  که در انحصار چند کشور است، امروز دانش فنی و تجارب خود را در حفر چاه های ژرف آب نیز به کار گرفته است. 

یوسفی با تشکر از مهندس اوجی وزیر نفت و دکتر خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به خاطر پیگیری در خارج کردن شرکت ملی حفاری ایران از بحث خصوصی سازی و حفظ جایگاه آن به عنوان یک شرکت حاکمیتی در عرصه صنعت نفت، گفت: در ۲ سال گذشته تلاش شد  تا از خصوصی سازی این شرکت جلوگیری شود و این تلاش ها از سوی وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم و همچنین از طریق مجلس شورای اسلامی ادامه دارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر شرکت ملی حفاری ایران به عنوان یک شرکت زیر مجموعه در بخش بالادستی شرکت ملی نفت ایران نبود، امروز می بایست برای حفاری و تعمیر چاه ها ۲ برابر هزینه‌های جاری، هزینه صرف می شد. 
وی با بیان اینکه جا دارد در طرح توسعه ۲۸ مخزن و توسعه میادین مشترک از ظرفیت های شرکت ملی حفاری ایران استفاده حداکثری به عمل آید، ادامه داد: کارکنان این شرکت با توجه به شرایط سخت کار اقماری که نیمی از دوران خدمت خود را دور از خانواده سپری می کنند، با پشتکار و تلاش مضاعف نقش مهمی در جهت اعتلای صنعت نفت دارند. 

یوسفی در ادامه بر توجه به پرداخت به موقع حقوق کارکنان همزمان با سایر شرکت های نفتی، تبدیل وضعیت کارکنان و جذب نیرو با اولویت نیروهای بومی با عنایت به بازنشسته شدن شماری از کارکنان با سابقه تاکید کرد. 

وی همچنین از همکاری شرکت های نفتی عضو ستاد اربعین صنعت نفت در جنوب از جمله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت نفت و گاز اروندان،  شرکت ملی حفاری ایران و شرکت مهندسی و توسعه نفت در خدمات رسانی به زایران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار