معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: اقتدار ایران ناشی از ریل گذاری است که رزمندگان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی برجای گذاشتند.
کد خبر: ۱۰۶۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ 22 September 2022

محسن رضایی امروز پنجشنبه در آیین تکریم و تجلیل ار پیشکسوتان دفاع مقدس در سالن آیت الله خامنه‌ای اهواز، اظهارکرد: تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس وظیفه‌ای  شرعی، انسانی و انقلابی است که باید از سوی تک تک افراد جامعه مهم شمرده شود. هدف از تجلیل در واقع باید روشن شدن و تبیین زوایای مختلف دفاع مقدس برای نسل آینده باشد که بخش اعظم از این مهم می‌تواند از طریق پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس به خوبی صورت بگیرد. 

به گزارش ایسنا، وی گفت: هر چه از دفاع مقدس می‌گذرد عظمت کار رزمندگان آن دوره بیش از پیش روشن می شود و دفاع مقدس تنها یک حرکت دفاعی و نظامی نبود بلکه یک انقلاب و قیام دیگر بود. دفاع مقدس خط بطلانی بر تمامی رویاها و خیالات محال دشمنان بود و دشمنان ایران با همه محاسبات نظامی که انجام داده بودند با شکست مواجه شدند.

معاون رییس جمهور با بیان این که پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی پرچمداران اقتدار ایران هستند، افزود: اقتدار ایران ناشی از ریل گذاری است که رزمندگان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی برجای گذاشتند.

وی گفت: اگر عین الاسد مورد هدف قرار گرفت اما آمریکا واکنشی نشان نداد، علت این است که خوب می‌دانستند که جواب سنگین‌تری در پی خواهد داشت. نکته مهمی که در این برهه حساس باید به آن توجه شود این است که اگر اقتصاد ایران مانند انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ریل گذاری و بازسازی شود بخش اعظمی از مشکلات معیشتی مردم نیز برطرف خواهد شد.

رضایی عنوات کرد؛ پیشکسوتان دفاع مقدس امروز وظیفه مهم‌ جهاد تبیین را برعهده دارند و خاطره گویی از هشت سال دفاع مقدس و اقتدار ایران دیگر به تنهایی پاسخگوی نیازهای این نسل نیست و باید بستر آموزش را برای جوانان فراهم کنیم. 

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج در زمینه آموزش ابعاد مختلف دفاع مقدس، ادامه داد: بخش زیادی از جوانان و نوجوانان کشور نسبت به دفاع مقدس آشنایی ندارند و کلاس‌های درس و دانشگاه نیز به تنهایی پاسخگوی این نسل نیست،پس باید از ظرفیت بسیج و مساجد در این زمینه استفاده کرد.

معاون رییس جمهور درباره اقداماتی که در راستای تکریم پیشکسوتان در کشور و به ویژه استان خوزستان صورت گرفته است، عنوان کرد: اقدامات و برنامه‌های خوبی در این زمینه انجام شده است که باید بستر گسترش آن بیش از پیش فراهم شود. 

برچسب ها: محسن رضایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار