معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان
به عقیده بنده باید توجه بیشتری به نقش مهم و پُررنگ ریش سفیدان و بزرگان طوایف و قبایل داشت.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 10 October 2015
سرهنگ سید رحمان موسوی معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص آخرین وضعیت درگیری اخیر در باغملک گفت: پس از استقرار نیروی انتظامی در محل حادثه، نزارع فروکش کرد و آرامش به تدریج به منطقه بازگشت.

سرهنگ موسوی افزود: خاکسپاری متوفیان این حادثه تلخ می تواند به آرام کردن ریشه این درگیری طایفه ای کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود از ریش سفیدان و بزرگان قبایل منطقه برای حل ریشه ای این نزاع دعوت شده است تا حضور پُررنگ تری داشته باشند.

تاکید بر نقش بزرگان قبایل در حل اختلافات طایفه ای

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان درباره علل ایجاد چنین حوادث تلخی عنوان کرد: به عقیده بنده باید توجه بیشتری به نقش مهم و پُررنگ ریش سفیدان و بزرگان طوایف و قبایل داشت. ما در گذشته می گفتیم بزرگان قبایل و طوایف اما امروزه می گوییم بزرگان قبایل، طوایف و متنفذین و معتمدین که می تواند هر شخصی اعم از خبرنگار، کاسب، کارمند و یا... باشد، می تواند در صحته تحولات تاثیر مثبتی داشته باشد.

به گزارش تابناک خوزستان؛ شهریورماه امسال بود که براثر درگیری طایفه ای در روستای پُتک جلالی باغملک متاسفانه 9 نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است چند روز قبل نیز پیکر کشته شدگان این حادثه تدفین شد.

درگیری های طایفه ای یکی از معظلات عشایر و قبایل خوزستانی است که هر از چند گاهی خبر از کشته و زخمی شدند تعدادی از هم استانی هایمان به دلایل گاهاً واهی شنیده می شود.

امید است مسئولان با توجه بیشتر به نقش تاثیرگذار سران صاحب نفوذ در عشایر و قبایل بتوانند از رخداد چنین حوادث تلخی پیشگیری نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار