کد خبر: ۱۰۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 07 October 2015
یونس رنجکش به مناسبت هفته اجتماعی در مراسم جشن ورودی دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان افزود: بر خلاف تصوراتی که برخی دارند بازار کسب و کار باید تولید شود و این نیروی انسانی ماهر است که بازار کار تولید می‌کند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، جامعه بیکار فارغ التحصیلان دانشگاهی است که به دلیل نداشتن مهارت در شناخت ورودی به بازار کار بر اساس آموخته‌های خود، قادر به حضور در کسب و کار نیستند.

به گفته این مقام مسئول، چالش‌های ناشی از عدم مهارت در ایجاد یا به دست آوردن شغل از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی فارغ التحصیلان در جامعه است که در صورت نادیده گرفته شدن می‌توان به تهدیدات مختلف تبدیل شود.

رنجکش اضافه کرد: فارغ التحصیلان و و دانشجویان باید بدانند که اگر تنها به قرار گرفتن در حوزه اشتغال‌های دولتی امید بسته‌اند این امید برای همه برآورده نمی‌شود چون دولت توان آن را با منابع محدودی ندارد.

وی تاکید کرد: دانشجویان برای ورود به عرصه کار باید از زمان حضور در دانشگاه بهترین استفاده را در تجربه اندوزی داشته باشند و همزمان با تحصیل در اندیشه شغلی مورد نظر و آشنایی و قرار گرفتن در فضای آن باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار