کد خبر: ۱۰۷۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 23 November 2022

اختصاصی هما خوزستان
افشار پرویزی بابادی

وارونگی هوا این روز دوباره شکل گرفته است در فصل سرد سال آلودگی گریبان بیشتر شهرهای صنعتی را می گیرد و اداره کل حفاظت محیط زیست در این زمینه نیز هشدار های صادر می کند.


گاهی با بالا رفتن شدت آلودگی هوا اعلام می شود هوا برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم است برای گذر از این شرایط باید مراقبت کرد و از تردد غیر ضروری به ویژه برای سالمندان، کوکان و افراد با بیماری زمینه جلوگیری شود.


وارونگی دما معمولاً باعث به دام افتادن آلودگی هوا در ارتفاع نزدیک زمین می‌شود، وارونگی هوا در زمستان زمانی رخ میدهد که لایه‌هایی از هوای گرم بالای هوای سرد مجاور کره زمین قرار میگیرد، با افزایش آلودگی هوا و ایجاد وارونگی در فصل زمستان تعداد بیماران تنفسی افزایش می یابد.

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش میزان انتشار و آلودگی، کمتر رانندگی کردن و عدم استفاده از ماشین شخصی است.، با انتخاب وسایل نقلیه عمومی می تواند در کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا خصوصا در فصل سرد سال سهیم باشیم.

در زمان‌هایی که هوا بسیار آلوده است، سعی کنیم داخل خانه بمانید. از انجام ورزش در فضای باز خودداری کنیم و در صورت نیاز با پزشک مشورت کنیم چرا که بکارگیری روش های علمی برای کاهش عوارض این پدیده بسیار مفید است.

استفاده از گلدان های متعدد در خانه برای ایجاد یک سیستم تهویه طبیعی و حفظ اکسیژن مورد نیاز و  نوشیدن مایعات زیاد و شیر در این شرایط جوی می تواند مفید واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار