رئیس پژوهش و فناوری و کارگروه بار اول شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از توجه ویژه این شرکت به ظرفیت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: استراتژی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن برگزاری جلسات تخصصی و بازدیدهای مستمر میدانی اقدامی در جهت بالفعل کردن ظرفیت‌های دانش بنیان در راستای تأمين نيازهای فناورانه، راهبردی و تحريمی می باشد.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ 27 November 2022

رئیس پژوهش و فناوری و کارگروه بار اول شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از توجه ویژه این شرکت به ظرفیت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: استراتژی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن برگزاری جلسات تخصصی و بازدیدهای مستمر میدانی اقدامی در جهت بالفعل کردن ظرفیت‌های دانش بنیان در راستای تأمين نيازهای فناورانه، راهبردی و تحريمی می باشد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محمد گلستان‌باغ در حاشیه بازدید مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از شرکت توسعه ماشین ایرسا (شرکت فعال در زمینه ساخت قطعات دوار صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و ....) بیان کرد: با هدف حمایت از طرح‌های فناورانه، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین ایجاد بستری مطلوب برای همکاری‌های فی‌مابین، کارگروه «بار اول» مناطق نفتخیز جنوب همراه با برخی از مدیران این شرکت از شرکت دانش بنیان ایرسا بازدید نموده است.

برگزاری بیش از ۱۰۰ نشست و سمینار تخصصی

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 100 نشست تخصصی، سمینار ارائه توانمندی و بازدیدهای فنی و میدانی از شرکت‌های دانش بنیان با هدف حمایت و شناسایی طرح‌های فناورانه حوزه صنعت نفت برگزار شده است.

گلستان‌باغ ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه با ایجاد فرآیند اجرایی قراردادهای تولید بار اول ذیل ساختار پژوهش و فناوری مناطق نفتخیز جنوب شاهد سرعت یافتن پیگیری موضوعات و پیشنهادات مرتبط با حوزه قراردادهای بار اول هستیم.

در دست بررسی بودن ۲۵ پیشنهاد دانش‌بنیان با ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان

وی در ادامه از رویکرد فعلی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای استفاده از توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در تمام زمینه‌ها و البته متناسب با تقاضا و نیازهای فناورانه این شرکت خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵ پیشنهاد تحت بررسی و مذاکره با شرکت‌های دانش بنیان با اعتبار حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست بررسی است؛ همچنین در حوزه پژوهش و فناوری نیز با اصلاح فرآیند و جهش حدود 45 عنوان پژوهشی در حال پیگیری و 15 فراخوان پژوهشی در سال جاری به صورت جدی استراتژی و اقدامات حمایتی خود را با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه دانش بنیان شدن صنعت نفت سرعت و گسترش داده ایم.

گلستان‌باغ تأکید کرد: به طور کلی هدف این شرکت بالفعل کردن ظرفیت‌های اقتصادی و طرح‌های فناورانه دانش‌بنیان در راستای تأمين نيازهای فناورانه، راهبردی و تحريمی صنعت نفت است.

بنا به این گزارش، سید سینا ابراهیمی نیز در جلسه ارائه توانمندی‌های شرکت توسعه ماشین ایرسا خطاب به مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این شرکت فعالیت‌های خود را از سال ۸۹ در زمینه ساخت قطعات دوار صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و .... شروع و در سال ۹۱ موفق به تولید اولین مجموعه روتور کامل توربین SGT600 شرکت زیمنس شد؛ از همان سال نیز جزو زنجیره تأمین این توربین (Joint Approval) برای تولید Head Group5 اصلی مانند دیسک، روتور، باید سرد، Seal Ring، Stator Ring و ..... قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه ماشین ایرسا با اعلام خبر تحویل ۱۰ عدد روتور GG، تحویل ۱۰ عدد روتور PT، بیش از ۵۰ عدد دیسک، بیش از ۴۰ عدد Retaining Ring و .... افزود: این شرکت اولین شرکت داخلی است که موفق به دستیابی تکنولوژی‌ طراحی و ساخت کمپرسور IGC با عمق ساخت بیش از ۸۰ درصد شد.

وی تصریح کرد: مهندسی و ساخت بار اول روتور GG کمپرسور توربین SGT600 و IGT-25 و تحویل ۱۰ مجموعه روتور به شرکت توربو کمپرسور نفت آسیا، ساخت بار اول کمپرسورهای گازی واحد پلی اتیلن پژوهشگاه پتروشیمی، کمپرسورهای هوای IGC پالایشگاه لاوان، Retaining Ring، مجموعه‌های آب‌بند گرانیتی SS.C.Y و همچنین Nozzle Guele Vane توربین GE از جمله اقدامات این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه ماشین ایرسا یادآور شد: ساخت بار اول کمپرسورهای IGC و Revamp کمپرسورهای هوای Clark پالایشگاه اصفهان، ساخت و طراحی کامل بلور پالایشگاه بندرعباس، تعمیرات کمپرسورهای Clark، تعمیرات گیربکس‌های GE، سانت بار اول گیربکس GE، آغاز فرایند طراحی و ساخت گیربکس و کمپرسور Voith و همچنین ساخت بار اول روتور GG و PT توربین SGT600 از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار