اولین یادواره شهدای صنعت خوزستان روز یکشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۱ به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سالن سینمای مجموعه فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ 27 November 2022

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در این یادواره سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان به ویژه شهدای صنعت، گفت: مسیر و صراط مستقیمی که امروز در آن قرار داریم را شهدا برای ما هموار نموده اند لذا باید آشنایی بیشتری با منش و کردار شهدا پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب راهبرد فروپاشی اقتصاد کشور را دنبال می کرد گفت: در جنگ تحمیلی نیز دشمن بندر خرمشهر، صنایع نفت، فولاد و سایر تاسیسات زیربنایی را مورد حمله قرار داد اما صنعت خودش را در مدت کوتاهی بازیابی نمود و در چرخه تولید قرار گرفت.

سردارشاهوارپور با تشریح خدمات بخش صنعت در دوران دفاع مقدس،‌ به ایجاد مسیر در هور، احداث پل بر روی رودخانه بهمنشیر، احداث پل بعثت برای عبور رزمندگان، احداث سنگرهای بزرگ و مهندسی معکوس برای ساخت سلاح اشاره نمود.

در این یادواره سعید آتش‌بار رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به قرائت پیام مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل این شرکت پرداخت و گفت باعث افتخار است که مناطق نفت خیز جنوب میزبان اولین یادواره شهدای صنعت خوزستان می باشد.

مهندس دانشی در این پیام با گرامیداشت یاد شهدا و قدردانی از برگزارکنندگان این یادواره، به خدمات نفت و دفاع مقدس اشاره کرد و تاکید نمود تاسیسات مناطق نفت خیز جنوب از ابتدای جنگ آماج حملات دشمن بود و ضمن تلاش در عرصه تولید، بخشی از ظرفیت خود را در اختیار دفاع مقدس قرار داد و در این راه ۳۵۴ شهید، بیش از ۳۰۰۰ ایثارگر و ۴۸ آزاده تقدیم نموده است.

همچنین نادر زاهدی نیا رییس بسیج مهندسین صنعت سپاه خوزستان و دبیر اولین یادواره شهدای صنعت خوزستان گزارشی از اهداف و روند برگزاری این یادواره ارائه داد و گفت:  یادواره شهدای صنعت در استان خوزستان به صورت متمرکز با مشارکت کلیه شرکت های صنعتی در استان خوزستان به همراه پارک علم و فناوری برگزار می شود.

دکتر فتوحی معاون استانداری خوزستان نیز با گرامیداشت هفته بسیج و قدردانی از برگزای این یادواره به ظرفیت های صنعتی خوزستان اشاره داشت و تاکید نمود: خوزستان باید پایتخت اقصاد کشور باشد.

مداحی توسط حاج صادق آهنگران، بخش کلیپ، اجرای سرود توسط گروه سرود زهرائیون و ایجاد نمایشگاه توانمندی های صنایع استان خوزستان از دیگر بخش های این یادواره بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار