مدیر کل شیلات خوزستان از رهاسازی حدود ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب‌ها، رودخانه‌ها و برکه‌های استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 30 November 2022

فتح الله ابوعلی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حفظ ذخایر ماهیان با ارزش ژنتیکی بومی در منابع آبی خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۸ میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب‌ها، رودخانه‌ها، برکه‌های استان رهاسازی شده است.

وی افزود: این طرح سالانه با هدف بازسازی ذخایر آبزیان، حفظ ذخایر ماهیان با ارزش ژنتیکی بومی در منابع آبی، افزایش تولید، بهبود اکوسیستم آبی، ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بومی و بهبود معیشت آن‌ها، رونق صنعت توریسم، گردشگری و ماهیگیری تفریحی و جلوگیری از مهاجرت افراد محلی به شهرها اجرایی می‌شود.

ابوعلی ادامه داد: ماهیان رهاسازی شده از گونه‌های بومی شیربت، برزم، عنزه، گطان و بنی بوده و این عملیات با نظارت کارشناسان شیلات و محیط زیست استان صورت گرفته است.

وی به صدور ۲۴ هزار فقره مجوز صید جهت شناورهای صیادی اشاره و بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار تن انواع آبزیان دریایی در شش ماهه اول امسال استحصال شده است.

استقرار ۱۴۵ سازه زیستگاه مصنوعی در صیدگاه‌های خوزستان

ابوعلی از استقرار ۱۴۵ سازه زیستگاه مصنوعی در صیدگاه‌های استان با هدف حفظ معیشت صیادان و همچنین تقویت و پایداری ذخایر استراتژیک آبزیان خبر داد و گفت: همچنین تامین اعتبار جهت مطالعات مکان‌یابی زیستگاه‌های مصنوعی در صیدگاه بوسیف با همکاری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و اتحادیه تعاونی‌های خدماتی صیادی در حال پیگیری است.

مدیر کل شیلات خوزستان عنوان کرد: بنادر استان عمدتا به دلیل اینکه در رودخانه‌ها و خوریات واقع شده‌اند نرخ رسوب آن‌ها بسیار بالا است و پیرو سفر معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و هیئت همراه به خوزستان، لایروبی ۶ بندر صیادی استان در دستور کار این سازمان قرار گرفته و در این راستا بخشی از بندر صیادی والفجر اروندکنار لایروبی شده است.

برچسب ها: شیلات ، آبزی پروری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار