فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) با اشاره به بحث اشتغال ورزشکاران، گفت: از آقای فتوحی معاون استاندار می‌خواهم که پیشنهاد خود را برای اشتغال قهرمانان در شرکت‌های خوزستان به شورای تامین بیاورد و این موضوع مصوب و ابلاغ حاکمیتی شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 30 November 2022

سردار حسن شاهوارپور در آیین تجلیل از قهرمانان مدال‌آور خوزستانی در مسابقات جهانی و آسیایی که امروز ۹ آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جامعه ورزشی ۵۶۵ شهید والامقام تقدیم این آب و خاک کرده است. همچنین یکی از مؤلفه‌های رزمندگی و حضور آن‌ها در نیروهای مسلح ورزشکار بودن است تا از نظر جسمی آمادگی لازم را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که امیدوارم روند تقدیر و تجلیل از افتخارآفرینان حوزه ورزش تداوم داشته باشد، ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم که امروز باید به آن توجه کنیم جوان بودن جمعیت ایران است. جوان بودن یکی از مؤلفه‌های پیشرفت، توسعه و اقتدار است. جامعه‌ای که جوان باشد زیرساخت تمام تلاش‌ها و فعالیت‌ها در تمام حوزه‌ها نمایان خواهد شد. جوانان واقعاً نقش اصلی و محوری در تمام حوزه‌ها برای پیشرفت و پیشبرد اهداف جامعه را ایفا می‌کنند و همین باعث شده است علاقه‌مندان در عرصه‌های ورزشی کم نباشند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: بیش از ۲۰۰ هزار علاقه‌مند به ورزش در استان خوزستان وجود دارد که در باشگاه‌ها و هیات‌های مختلف فعالیت می‌کنند، یعنی یک رقابت سنگین بین ورزشکاران استان وجود دارد. همچنین بیش از هزار هیات ورزشی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و این چیز کمی نیست و به نظر من این به برکت ایجاد زیرساختی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم شد.

وی افزود: در ورزش خوستان در حوزه زیرساختی تمرکز شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است. در مجموعه بسیج و سپاه استان خوزستان نیز بیش از ۱۸۵ سالن ۳۰ سالن هزار متری ورزشی احداث کرده‌ایم و ۱۵۵ سالن ۴۰۰ در حال بهره‌برداری است که اغلب در مناطق محروم و روستایی هستند.

سردار شاهوارپور بیان کرد: پرسنل‌مان در هفته باید سه روز در هفته ورزش کنند و از جامعه نیز چنین توقعی وجود دارد که به ورزش که زیرساخت سلامت و همه فعالیت‌ها است اهمیت دهد.

وی عنوان کرد: گویا در هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ ورزشکاران خوزستانی ۴۲ مدال رنگارنگ تقدیم ملت ایران کردند که کار بسیار مهم و مایه افتخار است که ما توانسته‌ایم  در یک رقابت سالم نشاط و جوانی‌ و امیدمان را به رخ دیگران بکشیم. وقتی خواهران و برادران ما به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به رقابت‌های بین‌المللی می‌روند، منش و بزرگی ملت ایران را به دنیا نشان می‌دهند. خدا را شکر روند رو به رشدی را در حوزه مدال‌آوری و اهمیت به زیرساخت‌ها در ورزش خوزستان می‌بینیم و توقع نیز این است که چنین عملکردی ادامه پیدا کند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: قهرمان ما باید پهلوان هم باشد و پهلوانی بسیار مهم است و ما در فرهنگ بسیج روی این موضوع تأکید داریم که شخصیت یک قهرمان باید یک بازخورد بیرونی داشته باشد. یعنی دیگران از نسیم وجود قهرمان که توانسته در یک روزی سکوی بین‌المللی را به خود اختصاص داده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا ببرد، بهره‌مند شود. یعنی دیگر این شخصیت فقط متعلق به خود قهرمان نیست و برای جامعه‌ای است که آن جوان الگوی دیگران است.

وی ادامه داد: امیدوارم ورزشکاران ما به این نیت ورزش نکنند که بازو کلفت کنند که در شهر درگیری ایجاد کرده و مردم را اذیت کنند. پس نگاه ورزشکاران و قهرمانان در فرهنگ ما این است که ورزشکار دستگیر ضعیفان باشد. همه باید کمک کنیم که با همین نگاه ورزش‌مان به این سمت سوق پیدا کند. خوزستان، استان بزرگی است و همیشه روحیه ورزشی و ورزشکاری در این استان وجود داشته است. در دهه‌های گذشته تلاش خوبی برای ورزش انجام شده است اما در تب و تاب تغییر دولت‌ها و مدیریت‌ها متأسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

سردار شاهوارپور خاطرنشان کرد: باید از سرمایه‌های ورزشی مردم محافظت کرد و همچنین باید دولت‌ها همواره به عنوان یکی از مؤلفه‌های اولویت‌دار در بحث کمک و توسعه ورزش و زیرساخت‌ها کمک کنند. در استان خوزستان کم شرکت نداریم و هیچ جای کشور به این کیفیت و تعداد شرکت‌های متعدد نفتی، فولادی و کشاورزی ندارد که باید هم در مجموعه‌های خودشان زمینه را برای ورزش فراهم کنند و هم به ورزش استان کمک داشته باشند و سرویس‌دهی کنند. این یک مطالبه است و باید بخش‌های خصوصی و دولتی در حوزه کمک به ورزش پای کار بیایند.

وی با اشاره به بحث اشتغال ورزشکاران عنوان کرد: این بحث بسیار مهم است و درخواست دارم آقای فتوحی معاون استاندار پیشنهاد خود را در این زمینه به شورای تأمین بیاورد و این موضوع مصوب و ابلاغ حاکمیتی شود و برای شرکت‌های مختلف جهت جذب ورزشکاران مدال‌آور در این زمینه سهمیه‌بندی شود و آن شرکت و مجموعه موظف به استخدام ورزشکاران شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) با اشاره به حوزه نیازمندی‌های تجهیزاتی ورزش خاطرنشان کرد: ما در این زمینه در استان خوزستان فقیر هستیم. شرکت‌های تولیدی باید در این بخش سرمایه‌گذاری کنند تا نیازمندی‌های جامعه ورزش از لباس گرفته تا تجهیزات در خود استان تولید شود تا این تجهیزات از دوردست و بعضاً کشورهای خارجی وارد استان نشود. البته همین مشکل را هم در بخش پزشکی داریم و متأسفانه باید تجهیزات‌مان را از بیرون وارد استان کنیم در حالی که باید بتوانیم هم در بحث اشتغال و هم تولید بومی تجهیزات پزشکی تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار