مدیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد:
مدیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: با توجه به تاکیدات رهبری، جمهوری اسلامی ایران باید به یکی از قدرت های سایبری در فضای فراملی تبدیل شده و بتواند در تدوین قوانین این حوزه علاوه بر تعامل با کشورهای قدرتمند، نقش آفرین باشد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹ 08 October 2015

به گزارش تابناک تبریز ، سید مرتضی موسویان در «اولین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه تبریز» در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با ارائه پژوهشی با عنوان فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم توجه تمامی مسئولان به سالم سازی فضای مجازی و داشتن برنامه های خلاق و فعال تاکید دارند.

وی با بیان اینکه معظم له در حکم امسال خود خطاب به اعضای شورای عالی فضای مجازی 10 بند نسبت به سال 90 افزوده اند تصریح کرد: تمامی تلاش ما بر این است که از حالت انفعال در فضای مجازی خارج شده و اثر گذاری خود در این زمینه را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبری، جمهوری اسلامی ایران باید به یکی از قدرت های سایبری در فضای فراملی تبدیل شده و بتواند در تدوین قوانین این حوزه علاوه بر تعامل با کشورهای قدرتمند، نقش آفرین باشد.

موسویان با ارائه آماری تعداد کاربران اینترنت در کل جهان را حدود سه میلیارد با ضریب نفوذ 48 درصد و کاربران ایرانی اینترنت را بیش از 40 میلیون نفر اعلام کرد و افزود : ضریب نفوذ اینترنت در ایران، 53 درصد و بالاتر از رقم جهانی است و در حال حاضر بیش از 11 میلیون نفر از کاربران در ایران از «اینترنت همراه» استفاده می کنند.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به سناریوی مطلوب، تعداد کابران اینترنت در ایران به 60 میلیون نفر و متوسط توقف ماهیانه افراد در شبکه های مجازی و اینترنت، 120 ساعت خواهد شد.

معاون آموزشی ، پژوهشی و فناوری دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این مراسم ضمن تجلیل از شرکت کنندگان گفت : محیط مجازی در واقع به فضای دوم زندگی انسان تبدیل شده و محیط زندگی و کار را تحت سیطره خود درآورده است .

پیربابایی اظهار کرد : دنیای مجازی در حقیقت دنیای رسانه است و کارکرد رسانه در آن توسعه یافته و نیازهای جدیدی را به وجود آورده است .

یاد آور می شود از 150 اثر ارائه شده به دبیرخانه اولین جشنواره هنرهای دیجیتال تعداد 20 اثر در پنج بخش هنردیجیتال، انیمیشن ، بازی های رایانه ای ، وب سایت و گرافیک رایانه ای به مرحله داوری نهایی راه یافته اند و فردا در آیین اختتامیه معرفی می شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :