ناظر گمرکات خوزستان گفت: پنج میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار کالا در ۱۰ ماه امسال از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵ 24 January 2023

به گزارش ایرنا، بهروز قره بیگی در جمع خبرنگاران بیان کرد: این میزان صادرات به لحاظ وزنی معادل ۱۳ میلیون و ۸۰۲ هزار تن است که از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

ناظرگمرکات استان خوزستان افزود: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی والکترونیکی، آبزیان پرورشی و موادغذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بوده که به کشورهای امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان صادر شده است.

وی ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان خوزستان نیز در همین مدت ۱۵میلیون و ۵۵۸ هزارتن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۲۳۱میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: میزان درآمد وصولی گمرکات خوزستان در این مدت ۱۰۵ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۳ درصد رشد داشته است.

قره بیگی با بیان اینکه یکی از کشورهای مورد هدف صادرات از خوزستان کشور عراق است، ادامه داد: میزان صادرات کالای غیر نفتی به کشور عراق در ۱۰ ماهه امسال به میزان چهار میلیون و ۹۱ هزار تن به ارزش ۶۶۹ میلیون و ۸۸۵۶ هزار دلار بوده که از نظر وزنی چهار درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه داشته است.

خوزستان با داشتن مرزهای زمینی و آبی و دارا بودن هفت بندر از استان های مهم و استراتژیک صادرات و واردات کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار