کد خبر: ۱۰۸۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ 25 January 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

برای همه مسلمانان برخی ما‌های قمری ارزش و وجایگاه بسیار والایی دارد، مانند ماه رمضان که بهار قرآن روزه و عبادت است، از این ماه برای آموزش گناهان و نزدیکی به خداوند یاد می‌شود.

ماه محرم برای عزاداری بر سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و صبرو استقامت شنلخته شده است، اما ماه رجب از ماه‌های خوب است که در آن مراسم‌های مذهبی خاصی برگزار می‌شود.

اولین جمعه ماه مبارک رجب به شب لیله الرغائب یا شب آرزو‌ها نامگذاری شده است، این شب فضیلت و برکات خاصی دارد، در شب آرزو‌ها به ازن خداوند ملائکه از آسمان به زمین نزول می‌کنند و نیت‌های پاک، تزرع، التماس و آرزو‌های بندگان صالح خداوند را به آسمان منتقل می‌کنند.

خوشا تسبیح کننده گان و ساجدان درگاه الهی که با نیت پاک به درگاه خداوند متوسل شده و امور زندگی را در مسیر پرورگاه می‌گذرانند، دیگر برنامه مذهبی ماه رجب اعتکاف است.

اعتکاف و معتکف شدن در مساجد که خانه خداوند است برگزار می‌شود و حاضران به مدت ۳ روز مشخص در این مکان‌ها به عبادت، روزه گرفتن، نماز به جا آوردن، قرآن تلاوت کردن و ... می‌پردازند. گوشه نشینی و تفکر در نظام خلقت، زندگی آدمی، دنیا و آخرت ارمغان این سه رو اعتکاف است.

در شلوغی‌های زندگی روزمره، آپارتمان نشینی و خستگی‌های مداوم، فضای مجازی و سرگرمی‌های گا‌ها وقت گیر از یاد خداوند غافل نشویم، در این ماه عزیز دعا کردن برای دیگران را در اولویت قرار دهیم. در ماه رجب به درگاه خداوند پناه ببریم، و برای موفقیت، سعادت در و دنیا و آخرت از خداوند مهربان یاری جوییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار