معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید برهماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی برای ارایه خدمات بهتربه مسافران نوروزی گفت: دستگاه های اجرایی در فرصت باقی مانده تا نوروز ۱۴۰۲ تمهیدات لازم را در زمینه آماده‌ سازی فضای شهری و خدمات سفر به گردشگران در خوزستان فراهم کنند.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 26 January 2023

به گزارش پنجشنبه ایرنا محمد خانچی در حاشیه اولین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ در استانداری خوزستان افزود: در این نشست وظایف کمیته های نوروزی مشخص شده و نسبت به ارایه خدمات برای استقبال از گردشگران نوروزی تاکید شد.

وی افزود: استان خوزستان ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری ،راهیان نور و زیارتی دارد و پیش بینی می شود به دلیل شرایط آب وهوایی مساعد در ایام نوروز گردشگران بسیاری امسال به این استان سفر کنند، لذا لازم است تمام دستگاه ها رسم مهمان نوازی را به جا آورده و تمامی امکانات را برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم کنند.

خانچی با اشاره به تمهیداتی که تاکنون برای سفرهای نوروزی در خوزستان اندیشیده شده بیان کرد: به تمامی دستگاه ها ومجموعه شهرداری ها ابلاغ شده که نسبت به زیبا سازی مناطق و فضای شهری اقدام کنند همچنین باید متناسب با اقلیم منطقه امکانات لازم را در رابطه با بوم گردی فراهم کنند.

وی گفت: در نوروز پیش رو باید ظرفیت های گردشگری در حوزه دفاع مقدس، گردشگری صنعتی، جاذبه های تاریخی و فرهنگی و اماکن جدید گردشگری به مسافران نوروزی معرفی شود ضمن اینکه همه دستگاه ها باید برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب به مسافران نوروزی آمادگی داشته باشند.

تاکید برزیباسازی ورودی های خوزستان

وی با تاکید بر زیبا سازی ورودی های استان خوزستان برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: فرمانداران استان خوزستان به خصوص فرمانداران شهرهایی که در مسیر تردد گردشگران نوروزی هستند موظف اند برای ارایه و معرفی فرهنگ ، رسوم همچنین اقلیم آن شهرستان تمهیدات لازم را اتخاذ کنند تا با آمادگی بیشتری میزبان مسافران نوروزی باشند.

مشارکت ۱۲ کمیته گردشکری در ستاد خدمات سفر خوزستان

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان نیز گفت:با توجه به برخورداری خوزستان از تنوع آب و هوایی، اقلیم، طبیعت و آثارو بافت تاریخی ارزشمند، دارا بودن چهار اثرثبت جهانی ،اماکن گردشگری طبیعی و مذهبی ، یادمان های دفاع مقدس و همچنین وجود شرایط آب و هوایی مطلوب ناشی از بارش باران های اخیر پیش بینی می شود گردشگران زیادی برای سفر و گذراندن تعطیلات نوروز به خوزستان سفرکنند.

محمدحسین ارسطوزاده افزود: ۱۲ کمیته خدمات سفر از جمله کمیته گردشگری دریایی و کمیته هماهنگی راهیان نور برای نوروز ۱۴۰۲ در خوزستان پیش بینی شده و هر کمیته در چارچوب وظایف خود به گردشگران نوروزی خدمات ارایه خواهد کرد.

در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ خوزستان مواردی چون تامین امنیت مسافران ، نحوه اسکان ، تبلیغات و خدمات درون شهری و برون شهری و نیز نیازمندی های گردشگران در اماکن مختلف این استان مورد برسی قرار گرفت.

استان خوزستان پیش از شیوع کرونا در ماه های پایانی سال و ایام نوروز میزبان بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار