کد خبر: ۱۰۸۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ 29 January 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

دهه مبارک فجر و ایام خوش پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بازگشت شکوهمندانه امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب به وطن فرا رسید. ایامی که سراسر شور و شادی از روزگار پدران عزیز و ولایتمدار ما که در سال‌های ۵۷ مرد میدان بودند.

پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی بزرگ و عظیم در دل تاریخ ایران اسلامی است که تا ابد در ذهن همه به یادگار می‌ماند، روزگار شهد و شکر برای ایران زخم خورده از طاغوت فرا رسید. روز‌های خوش که با مجاهدت، رشادت، و خستگی ناپذیریی جوانان انقلاب سال ۵۷ محقق شد.

شهدای انقلاب اسلامی با خون خود درخت تنومند ایران اسلامی و انقلابی را آبیاری کردند، خونی که از هر قطره آن جوانه‌ای بر این درخت پدیدار شد. ایران و ایرانی تا زمانی که جهان هستی برقرار است حماسه جاودان آ روزگار را فراموش نخواهد کرد.

دهه فجر به روز‌های ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید چهارده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد شد و در ۲۲ بهمن همان سال با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی سقوط کرد و انقلاب ۵۷ ایران ایجاد شد.

فجری که تمام ملت‌های جهان با چشمانی باز قیام مردم و نجات میهن اسلامی ایران نظاره کردند، بهمن نشان داد می‌شود در دل زمستان سرد جوانه زد و بهار به امغان آورد، به راستی افتخار و غرور از پس آن روز‌ها برای نسل‌های بعد به یادگار ماند.

کتاب تاریخ پس از بهمن ۵۷ برگی ارزشمند از وقایعی که بر ایران و ایرانیان گذشت را ثبت کرد و پایان خوش آن را برای همیشه به جهانیان یادآوری می‌کند. هرساله این ایام خوش و فرخنده با برنامه‌های مختلفی گرامیداشته می‌شود. نسل‌های بعدی انقلاب نیز متعدانه پای بند آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند.

کتاب تاریخ ایران اسلامی و انقلاب اسلامی از خاطرات تلخ و شیرین زیادی پر است که چون گنجینه ای ارزشمند خاطرات دوران مختلف را به ثبت رسانده است و میراثی گرانبها برای آیندگان این سرزمین است، به راستی چه خوش فجری که انقلاب را به ایران هدیه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار