معاون آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی در تالاب شادگان رهاسازی شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ 30 January 2023

مرتضی سوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی طی ۳ مرحله در تالاب شادگان رهاسازی شده است.

وی افزود: این ماهی ها از نوع بومی بوده اند که شامل ماهی بنی، شیربت، گطان، عنزه و برزم می شوند.

سوری با اشاره به نتایج مثبت این طرح طی سال های گذشته تصریح کرد: حفظ ذخایر بومی، تامین پروتئین جوامع محلی، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و جلوگیری از مهاجرت مردم حاشیه تالاب از اهداف عملیات رهاسازی ماهی در این منطقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه صیادان محلی از روش های مجاز صید استفاده کنند، ادامه داد: معیشت خانوارهای بهره‌بردار روستایی به این تالاب وابستگی دارد و استفاده از الکتروشوکرها و روش های غیراستاندارد صید اثرات زیانباری بر آبزیان و خصوصا تالاب ها خواهد داشت.

سوری با بیان اینکه روز گذشته ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی در تالاب شادگان رهاسازی شد، گفت: تداوم این اقدام گام موثری در بازسازی ذخایر آبزیان استان محسوب می شود.

وی اظهار کرد: این مراسم سومین مرحله رهاسازی بچه ماهیان بومی در تالاب شادگان بود که با حضور بخشدار دارخوین، روسای ادارات محیط زیست و شیلات شادگان، رئیس گروه بازسازی و مدیریت ذخایر آبزیان و کارشناسان شیلات استان و جمعی از صیادان محلی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار