تابناک هفته
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 23 October 2015
تاخیر پنج ساعته در پرواز اهواز به تهران/ مسافران حاضر به ترک هواپیما نشدند

مسافران این پرواز طبق ساعت درج شده روی بلیط، پس از مراجعه به فرودگاه اهواز متوجه اعلام تاخیر دو ساعته در انجام پرواز به علت نقص فنی در هواپیما شدند.

پس از سپری شدن این زمان، اعلامی از سوی مسئولین فرودگاه برای انجام پرواز و سوار شدن به هواپیما نشد و پس از 5 ساعت بلاتکلیفی، 3 بامداد بود که پرواز  بدون جبران خسارت از سوی شرکت هواپیمایی انجام شد.

پس از فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد تهران، مسافران پرواز، به نشانه اعتراض به عدم جبران خسارت و پاسخگو نامه حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور که در آن ضمن تایید مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص برجام، حاوی الزامات 9گانه ای برای اجرای آن بوده است بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی پیدا کرد.نبودن مسئولین شرکت هواپیمایی، حاضر به ترک هواپیما نشدند. (جزئیات بیشتر)



نابودی 25 هزار هکتار زمین کشاورزی به‌دلیل بی‌آبی در خوزستان

هوشنگ حسونی‌زاده در حاشیه جلسه شهرک‌های کشاورزی و کشت پاییزه با بیان اینکه امکان تامین آب کشاورزی 4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی نیست اظهار کرد: تامین آب این میزان از اراضی 600 میلیارد متر مکعب آب نیاز است.

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته سال خوبی از لحاظ شرایط جوی و اقلیمی نبود، 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به‌دلیل کمبود ذخائر آبی از دست دادیم. (جزئیات بیشتر)



خوزستان رتبه نخست کاهش «تصادفات منجر به فوت» را کسب کرد

سرهنگ قاسم قدرتی بااعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه پلیس‌راه استان خوزستان، جاده‌های برون‌شهری را به‌خوبی کنترل می‌کند به‌گونه‌ای که در مدت اخیر شاهد کاهش تصادفات هستیم.

قدرتی عنوان کرد: در ۶ ماهه اول امسال در حوزه تصادفات فوتی، ۲۱ درصد کاهش داشتیم و رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کردیم. (جزئیات بیشتر)



استاندار خوزستان: در موضوع کشاورزی حساس شوید تا اتفاق مثبت رخ دهد

مقتدایی استاندار خوزستان در این جلسه گفت: اگر قرار است اشتغال و توسعه اتفاق بیافتد بدون شک باید تمرکز در نقاطی صورت گیرد که با هدف ارتقاع کیفی و ایجاد یک ارزش افزوده بیشتر انجام شده است.

وی افزود: اگر بازارچه و ته لنجی ها در خرمشهر نبود منطقه آزاد هم به وجود نمی آمد پس دوستان در موضوع کشاورزی حساس شوند تا اتفاق مثبتی در این زمینه رخ دهد. (جزئیات بیشتر)



نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به آقای روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسی های دقیق و مسئولانه برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات 9 گانه در اجرای برجام، مصوبه جلسه 634 مورخ 19/5/94 شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند. (جزئیات بیشتر)



سید خلف موسوی: باید با وحدت و همدلی اهواز را بسازیم


شهردار اهواز در خصوص انتقادات رسانه ای از عملکرد شهرداری گفت:انتقاد باید سازنده و کارشناسی باشد. من از مخالفان و منتقدان به دلیل اینکه نقاط ضعف بنده را به من یادآوری می کنند،تشکر می کنم .ما باید در مواجهه با منتقدین دارای راهبرد باشیم و از یک سیاست واحد پیروی کنیم و در چنین شرایطی اگر رسانه ای هم قصد تخریب داشته باشد نمی تواند کاری از پیش ببرد.

وی عمران و توسعه شهر اهواز را نیازمند وحدت و همدلی میان مدیران و پرسنل عنوان و تصریح کرد:بنده به تنهایی قادر به توسعه شهر اهواز نیستم و این امر میسر نیست مگر با همکاری و همراهی سایر همکاران زیرا اینگونه اهواز در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می گیرد. (جزئیات بیشتر)



به اخبار فضای مجازی درباره سرطان زا بودن خرمای خوزستان توجه نکنید

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در فضای مجازی تبلیغات زیادی درباره خرمای خوزستان و سرطان زا بودن آن شد در حالی که هیچ چیز دراین زمینه به اثبات نرسیده است و مردم به این اخبار غیر رسمی توجه نکنند.

دکتر حسین نیک نهاد افزود: اخباری که در فضای مجازی و از منابع غیر معتبر منتشر می شود چندان قابل استناد نیست و نباید ملاک ارزیابی شهروندان قرار گیرد. (جزئیات بیشتر)


تیراندازی به عزاداران حسینی در شهر صفی آباد دزفول/ عوامل تیراندازی دستگیر شدند

24 مهرماه درپی حادثه خونین تیراندازی در یکی از هیات های عزاداری روستای صفی آباد شهرستان دزفول که منجر به کشته شدن 2 تن و زخمی شدن 2 تن دیگر انجامید.

دادستان دزفول در خصوص این حادثه گفت: گزارش پلیس حاکی از امنیتی بودن حادثه تیراندازی به عزاداران در صفی‌آباد دزفول بوده و موضوع فاقد هرگونه انگیزه و جنبه فردی و طایفه‌ای است.

سردار اشتری نیز در این خصوص گفت: تعدادی از این افراد شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات از آنان درباره کشف انگیزه و هدفشان ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)


پایان ظرفیت تدفین در بهشت آباد اهواز

شهردار کلانشهر اهواز همچنین در بازدید از سازمان آرامستان های شهرداری اهواز با تقدیر از عملکرد مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز گفت: رضایتمندی و خشنودی کارکنان و شهروندان از مدیریت سازمان آرامستان های شهرداری اهواز ناشی از تحرک و پوپایی مدیریت جوان این سازمان است.

سید خلف موسوی با اشاره به پایان ظرفیت تدفین در بهشت آباد اهواز در آینده ای نزدیک از رایزنی های خود با اداره کل محیط زیست و راه و شهرسازی خوزستان برای توسعه بهشت آباد اهواز خبر داد و گفت:  ۱۴ پروژه عمرانی در باغ فردوس به عنوان آرامستان جایگزین بهشت آباد تعریف شده است که به زودی عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود. (جزئیات بیشتر)


کشت نیشکر در خوزستان اقتصادی نیست

دکتر بهتاش گفت: توسعه نیشکر و صنایع جانبی طرح بسیار خوب کشاورزی است اما می‌توانست بهتر از وضع موجود پیاده‌سازی و نتایج بهتری از آن حاصل شود؛ اگر مطالعات اولیه طرح انجام می‌شد یا آمادگی تولیدکنندگان خوزستانی برای تولید این محصول بررسی می‌شد، امروز دیدگاه عامه به نیشکر این‌گونه نبود.

این کارشناس اقتصاد کشاورزی بیان کرد: کشت نیشکر از نظر تولید خیلی خوب است و در خوزستان خیلی بهتر از مناطق دیگر پاسخ می‌دهد اما اگر به همه عوامل تاثیرگذار توجه می‌شد، مضرات کمتری را برای استان می‌توانست به دنبال داشته باشد. (جزئیات بیشتر)


پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم در اهواز تشییع شد

پیکر شهیدان حمید مختاربند و شهید فرشاد حسونی زاده از شهدای مدافع حرم در سوریه در اهواز تشییع شد.

پیکر این شهدای گرانقدر که هفته گذشته در منطقه حلب کشور سوریه به شهادت رسیدند؛ پس از انتقال به تهران، روز گذشته به خوزستان بازگشت. (جزئیات بیشتر)


آنچه شهدای عرب ایرانی به جغرافیای مقاومت بخشیده اند

جبهه مقاومت اسلامی علیه اعراب نیست، زیرا در سوریه، عراق، لبنان و یمن، این مردمان عرب آنجا هستند که علیه تکفیری ها از هر کشور عرب زبان یا غیر عرب زبانی در حال مبارزه هستند. جبهه مقاومت اصولا متشکل از ایرانیان و اعراب کشورهای اسلامی است که در حال مبارزه با تکفیری ها و وهابی ها از عرب زبان و غیر عرب زبان است و با تحلیل های قومیتی، نمی توان این اتحاد و انسجام اعراب و ایرانیان علیه تکفیر را زیر سؤال برد.

این هموطنان عرب ایرانی هستند که با حضور خود در جبهه نبرد با تکفیر، این ادعاهای تفرقه افکنانه را نقش بر آب کرده اند. هموطنان خوزستانی ما بیشترین سهم را در مبارزه با جریان تکفیر و وهابیت داشته اند و هم آنها هستند که تا کنون بیشترین شهید را در این جبهه تقدیم کرده اند. یک بار دیگر، نگاهی به شهدای خوزستانی مدافع حرم بیندازیم؛ «سیدمهدی موسوی»، «منصور مسلمی سواری»، «جبار دریساوی»، «حسن حزباوی»، سردار «سیدحمید تقوی‌فر»، «علی منیعات»، «حبیب جنت‌مکان»، «هادی کجباف»، سردار «روزبه هلیسایی»، «سیدجاسم نوری»، «احمد حیاری»، سردار «فرشاد حسونی‌زاده» و «حمید مختاروند» شهدای خوزستانی هستند که برای صیانت از اماکن مقدسه شیعه و یا عملیات مستشاری در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمده‌اند. (جزئیات بیشتر)



از خسارت های صنایع آلاینده به خوزستان تا ردپای برخی مدیران و کارکنان دستگاهها در زمین خواری

هوشنگ شیرمردی عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: یکی از مباحث مرتبط با زمین آن است که اکثر زمین های تصرف شده زمین هایی هستند که به شهرداری تلعق ندارند،این زمین ها به دلیل نداشتن شناسنامه و تغییرات مدیران بخش املاک مورد استفاده قرار می گرفتند و زمین خواران با استفاده از اطلاعات و دوستی با مدیران و کارکنان شهرداری هدف خود را پیش می بردند.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز گفت: با توجه به بکرد بودن سرمایه گذاری در اهواز معاونتی سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی به سازمانی کارآمد و موثر در اهواز تبدیل می شود. (جزئیات بیشتر)



خطیب نمازجمه اهواز: مخالفان برجام پس از تصویب آن حق مخالف ندارند

آیت الله محسن حیدری افزود: حال که برجام در مجلس و پس از آن در شورای نگهبان به تصویب شد، این طرح به یک طرح ملی، قانونی و شرعی تبدیل شد که همه باید به آن پایبند باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کسانی که مخالفت با برجام می کردند دیگر حق مخالفت با آن را ندارند و اگر مخالفت آنان به جنبه کارشکنی در مقابل دولت تبدیل شود، قطعاً خلاف شرع است. البته آنها حرف های کارشناسانه خود را زدند و در تاریخ ثبت شد. (جزئیات بیشتر)
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار