کد خبر: ۱۲۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 31 October 2015

منوچهر ورناصری اظهار کرد: جمعه شب تعدادی از اهالی روستا به دلیل مسمومیت ناشی از نشت کپسول گاز کلر موجود در منزل یکی از اهالی روستا، به مراکز بهداشتی درمانی اعزام شدند که به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

وی افزود: تنها یک زن 50 ساله و یک کودک 12 ساله به بیمارستان مسجد سلیمان اعزام شده بودند که آنها نیز پس از دریافت اقدامات درمانی مرخص شدند.

ورناصری ادامه داد: به گفته فرد خاطی، این کپسول گاز کلر را چند سال پیش به نام کپسول برش خریداری کرده بود و اطلاعی از محتوای آن نداشته است.

فرماندار اندیکا گفت:این کپسول به مرور زمان اکسیده و دچار نشت شده و گاز کلر در خانه های اطراف منزل انتشار یافته و باعث مسمومیت تعدادی از اهالی روستا شد.

وی گفت: کپسول گاز کلر پس از وقوع حادثه از روستا خارج و در گودالی با آهک انداخته شد و تحقیقات تکمیلی پرونده ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیکا نیز اظهار کرد: شب گذشته، حدود 35 نفر در فاصله زمانی هشت تا 12 به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کردند که به جز دو مورد اعزامی به بیمارستان 22 بهمن مسجد سلیمان، بقیه به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

معصومه باقری ادامه داد: این دو نفر نیز صبح شنبه پس از بهبود وضع عمومی آنها مرخص شدند.

اواخر شهریور ، حدود 100 نفر از اهالی روستای قلعه چنعان از توابع شهرستان کارون نیز به دلیل استنشاق گاز کلر منتشر شده ازکپسول گاز دچار مسمومیت شده و روانه بیمارستان شدند.

این کپسول گاز از سوی یکی از کارگران یا همسایه های یکی از کارگاه های اطراف روستای قلعه چنعان باز شده و مردم دچار تنگی نفس و مسمومیت تنفسی خفیف تا متوسط شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار