استاندار کرمان
در استان کرمان طرح شناسایی یک هزار نفر کارآفرین در دستور کار قرار دارد که تاکنون 100 نفر شناسایی شده‌اند ضمن اینکه استانداری کرمان از طرح‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز استقبال می‌کند.
کد خبر: ۱۲۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 11 November 2015
علیرضا رزم‌حسینی، صبح امروز(۲۰آبان) در نشست کارآفرینی و رفع محرومیت با حضور پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(رحمت‌الله‌علیه)  که درمحل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه اشتغال، هماهنگی و تمرکز منابع همه دستگاه‌ها در استانداری کرمان انجام  و نسبت به وضعیت اشتغال تعیین تکلیف شده است.
 
وی افزود: با توجه به مأموریت کمیته امداد انتظار مقام معظم رهبری در راستای توانمندسازی و رفع محرومیت باید تلاش شود که این نهاد انقلابی و میراث گران‌سنگ معمار انقلاب در راستای در راستای توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرید تا تعالی فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم.
 
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در مهرماه سال گذشته طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج آغاز شد و ماموریت توسعه و پیشرفت را به بخش غیردولتی دادیم و کارنامه خوبی در این زمینه دارد و شهرستان قلعه گنج ایده‌ای است که می‌تواند در جای دیگر اجرا شود، گفت:  این طرح ده‌ ساله است که  در راستای ایجاد توانمندسازی و ایجاد خلق ثروت و درآمد از همان منطقه، اجرا می شود.
 
رزم‌حسینی تصریح کرد: در استان کرمان طرح شناسایی یک هزار نفر کارآفرین در دستور کار قرار دارد که تاکنون 100 نفر شناسایی شده‌اند ضمن اینکه استانداری کرمان از طرح‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز استقبال می‌کند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری انجام شده که 12 درصد آن اجرا شده است؛ بیان کرد: کمیته امداد از نهاد‌هایی که اشتغال را در سال گذشته به خوبی در استان انجام داده است.
 
شهباز حسن‌پور نماینده مردم بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: تنها در جنوب کرمان محرومیت وجود ندارد بلکه شمال استان شهرستان‌هایی از قبیل بردسیر و راور نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه انسجام و هماهنگی در استان با محوریت امام جمعه، استاندار و نمایندگان است می‌تواند فقر و بیکاری را در این استان ریشه‌کن کند، افزود: می‌توان در برنامه ششم ماموریت بیشتری برای نهادهایی که مشکل و معضل کارآفرینی را در کشور حل می‌کنند، واگذار کرد.
 
حسین امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اظهار کرد: در استان کرمان با وجود ظرفیت‌هایی از قبیل کشاورزی می‌توان در زمینه کارآفرینی و توانمندسازی محرومان اقداماتی را انجام داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار