تابناک تهران- گروهي از سرمايه گذاران داخلي و خارجي با حضور در استانداري، ضمن ديدار با استاندار تهران در زمينه هاي مختلف سرمايه گذاري تبادل نظر كردند. استاندار تهران اعلام کرد: در موضوع بازيافت زباله و قطار حومه شهري استان آماده سرمايه گذاري مشترك است.
کد خبر: ۱۲۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 16 November 2015
سيدحسين هاشمي با ابراز خشنودي از ملاقات با سرمايه گذاران در آستانه همايش اقتصادي استان تهران گفت:‌ اين سمينار در قالب كميته هاي تخصصي براي سفيران و فعالان اقتصادي خارجي در نظر گرفته شده است تا ضمن تبادل نظردر مورد فرصت هاي سرمايه گذاري تهران با زمينه هاي سرمايه گذاري در استان تهران آشنا شوند.
 
استاندار تهران افزود: همزمان با اجرايي شدن برجام فرصت مناسبي است كه بين تهران و كشورهاي علاقمند به سرمايه گذاري در ايران به يك توافق برسيم.
 
هاشمي با تاكيد براينكه زمان محدودي تا برگزاري نشست اقتصادي در تهران باقي مانده است گفت:‌ دراين همايش  از اروپا،افريقا و آمريكا مهماناني در سطح سفير،روساي اتاق بازرگاني و فعالان اقتصادي حضور دارند كه براي سرمايه گذاري مشترك در تهران به ويژه صنايع "هاي تك"،" زيست محيطي"،"توريستي" و "تصفيه خانه فاضلاب" همكاري مي كنند.
 
استاندار تهران با بيان اين خبر كه ‌طرح تصفيه فاضلاب تهران طبق ارزيابي سازمان بين المللي انرژي از ميان 11 هزار پروژه جزو 15 پروژه برتر دنيا است ادامه داد:‌در موضوع بازيافت زباله و قطار حومه شهري استان تهران آماده سرمايه گذاري مشترك است.
 
هاشمي تصريح كرد:‌كشور ايران پيش از اين مذاكراتي با آلمان و ايتاليا در رابطه با زمينه هاي سرمايه گذاري داشته است و با كشورهاي چين و كره جنوبي در مورد قطار شهري پيش توافقاتي انجام شده است.
 
وي با تاكيد براينكه سرمايه گذاري ها در ايران توسط دولت تضمين مي شود ادامه داد:‌سرمايه گذاري مشترك بين ايران و دولت هاي ديگرو سرمايه گذاري مستقيم كشورهاي خارجي در ايران جزو اولويت هاي ما است.
 
هاشمي  با اشاره به اينكه استان تهران 14 ميليون نفر جمعيت دارد عنوان كرد:‌ هشت و نيم ميليون نفر از جمعيت استان تهران در شهر تهران و بقيه در اطراف تهران ساكن هستند به همين دليل قطار شهري از اولويت هاي ما براي رهايي از ترافيك است. 
 
استاندار گفت:‌قرارداد برجام قطعا عملياتي مي شود زيرا انجام اين قرارداد يك خواست جهاني است و اگر كشوري مثل آمريكا بخواهد در مسير آن خلل ايجاد كند موفق نمي شود زيرا در مقابل اراده دنيا قرار مي گيرد.
 
وي افزود: وزير خارجه انگليس، فرانسه، ايتاليا و هيات هاي عالي رتبه از اتريش و آلمان هركدام با تعداد زيادي از افراد اقتصادي از بخش خصوصي كشورشان به تهران آمدند و اين نشان از اطمينان جهاني براي اجراي برجام است زيرا اگر اين اطمينان وجود نداشت اين اقدامات انجام نمي شد.
 
هاشمي با بيان سابقه خود در صنعت كشور و سابقه عضويت 20 ساله در كميسيون صنايع مجلس گفت: اولويت ما در استان تهران نوسازي صنايع و تاسيسات است تا هم به تاسيسات نو مجهز شده و بهره وري و توليد نيز بيشتر شود براي اين منظور دو منطقه آزاد نيز در تهران پيش بيني شده است كه مي تواند ميزبان سرمايه گذاري هاي خارجي باشد.
 
استاندار تهران  عنوان كرد: به دنبال همكاري با اروپا هستيم و هر سرمايه گذاري كه منجر به بازدهي بيشتر در مدت كوتاهتر شود مورد استقبال ما است و فردا در اجلاس اين فرصت ها را معرفي مي كنيم.
 
توافق برجام توافق ايران با 1+5 است
 
سيد حسين هاشمي در بخش ديگري از سخنانش گفت:‌توافق برجام توافقي بين ايران و آمريكا نيست بلكه توافق ايران با1+5 است و مصوبه شوراي امنيت مبني بر لغو تحريم ها نشان از يك اجماع جهاني در اين توافق دارد زيرا تاكنون سابقه نداشته تحريم هاي شوراي امنيت عليه كشوري به اين شكل لغو شودو طبيعتا طبق برجام تحريم هاي ديگر اتحاديه اروپا و آمريكا نيز به نحو مقتضي لغو مي شود وحضور هيات هاي اروپايي در تهران تاييد كننده اين مسئله است.
 
استاندار تهران با اشاره به اينكه ممكن است رسيدن به وضعيت عادي زمان بر باشد گفت:اگر طرف آمريكايي بخواهد از تعهدات خود عقب نشيني كند با رفتار مشابهي از سوي ايران مواجه مي شود اما همه نشانه ها خبر از آينده اي خوب براي برجام است.
 
هاشمي در ادامه با بيان اينكه ايران از نظر ژئوپليتيك شرايط خاصي دارد گفت:‌ كريدور شرق و غرب يعني همان جاده ابريشم هنوز هم از مزيت هاي ايران است و آسمان ايران بهترين مسير براي عبور هواپيما است و از نظر زميني و راه آهن به راحتي مي توان اروپا را به شرق آسيا متصل كرد.
 
به گفته استاندار تهران؛نمي توان ايران را از چرخه اقتصادي دنيا خارج كرد زيرا ما ثابت كرديم با همه اين فشارها، تحريم ها، تهديدها با ثبات ترين و امن ترين كشور منطقه هستيم  و اين از تاريخ چند هزار ساله و تمدن ايران چه قبل از اسلام و چه بعد اسلام است.
 
ايران بازار جذابي براي سرمايه گذاري است
 
رييس اتاق بازرگاني كشور پرتغال در اين ديدار با اشاره به اينكه اتاق بازرگاني پرتغال بيش از 160 كشور عضو دارد گفت:‌ اين بخش بزرگترين مجتمع بخش خصوصي پرتغال است.
 
وي افزود:‌اين چهارمين بار است كه به ايران سفر داريم و گمان مي كنم اين بار با توجه به اين همايش بتوانيم در مورد پروژه هاي دقيق تري به توافق برسيم و شك نداريم كه ايران بازار جذابي است.
 
رييس اتاق بازرگاني كشور پرتغال گفت:در بسياري از زمينه هاي ذكر شده سرمايه گذاري ، به ويژه موضوعات  بازيافت زباله، قطار شهري، راهسازي و انرژي گمان مي كنم پرتغال امكان حضور در سرمايه گذاري را دارد.
 
وي در پايان با بيان اينكه آمادگي داريم از طريق شبكه بانكي براي سرمايه گذاري هاي بزرگ در ايران حضور يابيم افزود:‌ ما فقط براي خريد و فروش نيامده ايم و كاملا آگاهي داريم در دنياي امروز بهترين نوع همكاري، همكاري مشترك است اميدواريم با هماهگي اتاق بازرگاني پرتغال و ايران از پروژه هاي ارايه شده در روزهاي آينده بهره لازم را ببريم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار